۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۳
کد خبر: ۲۵۱۱۳۰
آیت الله مهمان نواز:

زمینه حضور مداوم و مستمر مردم در مساجد فراهم شود

خبرگزاری رسا ـ عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری گفت: باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که مردم به صورت مداوم و مستمر در مساجد حضور داشته باشند نه آن که این حضور تنها به مقاطع و مناسبت های خاص محدود شود.
آيت الله مهمان نواز آيت الله مهمان نواز

آیت الله حبیب الله مهمان نواز، نماینده مردم استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با تبریک هجدهم اسفندماه، سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد، اظهار کرد: مساجد و در کنار آن کانون های فرهنگی هنری مستقر در این اماکن، از مراکز مهم دینی مسلمانان به شمار می روند و می بایست در حوزه های ارتقای فرهنگ و دین جامعه بیش از پیش نقش آفرین باشند.

 

وی با اشاره به تأکیدات قرآنی و آموزه های اسلامی در مورد مساجد و جایگاه این اماکن، افزود: باید تلاش شود مسائل دینی به صورت گسترده تر و مؤثرتر در مساجد مطرح شوند.

 

به گفته آیت الله مهمان نواز تاکنون در این زمینه فعالیت های صورت گرفته مناسب بوده اما می بایست مسائل سرنوشت سازی که ضروری است مردم در مورد اسلام و شرایط مسلمانان بدانند، بیش از میزان فعلی از منابر و مجالس مساجد گفته شود.

 

وی با تأکید بر زیباسازی و افزایش جذابیت مساجد به منظور حضور بیشتر مردم به ویژه جوانان در این اماکن مقدس، خاطرنشان کرد: باید به گونه ای برنامه ریزی و اقدام شود که مردم به صورت مداوم و مستمر در مساجد حضور داشته باشند نه آن که این حضور تنها به مقاطع و مناسبت های خاص محدود شود.

 

آیت الله مهمان نواز تصریح کرد: از طرف دیگر مؤمنان و مسلمانان نیز می بایست حضور در مساجد و پای منابر علمای دین را وظیفه خود دانسته و آن را ترک نکنند چرا که هر چه قدر مساجد آبادتر و برنامه های آن با جمعیت بیشتری برگزار شود به همان نسبت به اهداف عالیه نظام مقدس اسلامی نزدیک تر می شویم.

 

به گفته وی مساجد و کانون های فرهنگی هنری با همراهی و همکاری پایگاه های بسیج و ائمه جماعات مساجد می توانند در جذب جوانان و نوجوانان به این اماکن فرهنگی نقش زیادی داشته باشند و در واقع این بخش ها می بایست با هم افزایی و همکاری در راستای یک هدف واحد حرکت کنند.

 

آیت الله مهمان نواز با یادآوری فرمایشات رهبر معظم انقلاب در سفر به استان خراسان شمالی پیرامون کانون های فرهنگی هنری مساجد و لزوم توجه بیشتر به این مراکز، افزود: تأکید رهبری مبنی بر فراموش نکردن کانون های مساجد بیانگر اهمیت این مراکز است.

 

به گفته وی روشن است که با تقویت بیش از پیش کانون های فرهنگی هنری مساجد و غنای بیشتر برنامه های اجرایی این مراکز، حضور مردم در مساجد و برنامه های فرهنگی پیش بینی شده در این اماکن مقدس نیز افزایش چشمگیری خواهد یافت.

 

عضو سه دوره مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: در این راستا فعالان کانون های فرهنگی هنری مساجد، اعضای پایگاه های بسیج مساجد و ائمه جماعات می توانند با عملکرد هماهنگ و پسندیده خود جذابیت مساجد را افزایش داده و زمینه استفاده بیشتر از این اماکن را فراهم کنند.

 

گفتنی است، بر اساس اعلام هاشم شیرازیان، مسؤول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان خراسان شمالی در حال حاضر در مساجد این استان 325 کانون فرهنگی هنری دایر است که 60 درصد از این کانون ها در مساجد روستایی فعال هستند.

 

لازم به یادآوری است، امروز هجدهم اسفندماه، بیست و دومین سالروز تأسیس ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور است، 22 سال پیش و بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور تأسیس شد و در حال حاضر 19 هزار و 800 کانون فرهنگی هنری در مساجد کشور فعال هستند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات