۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۱۶۷

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ اعزام بیست و دومین کاروان راهیان نور دانشجویی، برگزاری نمایشگاه مد و لباس اسلامی در تبریز و یادواره شهید مدافع حرم حاج عباس عبدالهی در منطقه آزاد ارس از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، بیست و دومین کاروان راهیان نور ویژه دانشجویان دانشگاه تبریز با بزرگداشت یاد و خاطره شهید اصغر قصاب عبداللهی به همت بسیج دانشجویی دانشگاه به مشهدالشهدای ایران(مناطق عملیاتی کشور) اعزام می شوند.

 


بنابر این گزارش، امسال 700 دانشجو در قالب کاروان راهیان نور از دانشگاه تبریز، به‌عنوان بزرگ‌ترین کاروان دانشجویی کشور به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام می‌شوند که زیارت شهدا، بازدید از مناطق فرهنگی و زیارتی، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، زیارت نامه خوانی، خاطره گویی و روایت  دلاوری های هشت سال دفاع مقدس از جمله برنامه‌های این اردو خواهد بود.

 


آشنایی با فرهنگ شهادت، دیدار از مناطق عملیاتی، تجدید میثاق با شهدا و زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنها از جمله اهداف این اردوی زیارتی و فرهنگی  بوده و شرکت‌کنندگان از مناطق جنگی فکه، طلائیه، دوکوهه، فتح المبین، حور، خیّن، شلمچه، محمودوند و یادمان منتظران بازدید خواهند کرد.

 


لازم به ذکر است، بسیج دانشجویی دانشگاه تبریز از سال 1372، با حمایت های همه جانبه این دانشگاه، آغازگر اعزام دانشجویان به مناطق جنگی در سطح دانشگاه‌های کشور بوده و امسال نیز در این اردو 400 نفر از دانشجویان دختر و  300 نفر  از دانشجویان پسر حضور دارند و از 19 تا 26 اسفندماه از مناطق عملیاتی بازدید خواهند کرد.

 


نمایشگاه مد و لباس اسلامی در تبریز برگزار می‌شود

 


علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در نشست کمیته فرهنگی تبلیغی کارگروه توسعه و تعمیق عفاف و حجاب استان اظهار داشت: نمایشگاه مد و لباس اسلامی در راستای پیروی از منویات مقام معظم رهبری در جهت حمایت از تولید ایرانی و همچنین ترویج و گسترش فرهنگ عفاف و حجاب برگزار می‌شود.

 


وی افزود: نمایشگاه یاد شده با هدف ایجاد ساختار مناسب برای ساماندهی طراحی، تولید و توزیع پوشاک اسلامی،‌ زمینه‌سازی برای کشف و یا ظهور استعدادها و خلاقیت‌های نو، مرتبط با پوشاک اسلامی ایرانی و توسعه صنعت پوشاک با ارایه الگوی اسلامی ایرانی برگزار می‌شود.

 


صفی‌پور با بیان این‌که آثار ارائه شده در این نمایشگاه مبتنی بر فرهنگ اسلامی و عرف ایرانی و در مقاطع مختلف سنی خواهد بود، افزود: نمایشگاه یاد شده با همکاری نهادهای فرهنگی استان و همچنین شهرداری تبریز در سال 94 برگزار می‌شود و زمان دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 


وی از فعالان حوزه‌ طراحی لباس خواست تا با ارائه‌ آثار متنوع و طرح‌های خلاقانه موجب رونق برگزاری این نمایشگاه باشند و گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی، دبیر کمیته فرهنگی تبلیغی کارگروه توسعه و تعمیق عفاف و حجاب در استان است.

 


یادواره شهید مدافع حرم حاج عباس عبدالهی در منطقه آزاد ارس برگزار شد

 


یادواره شهید جبهه مقاومت و یادگار دفاع مقدس شهید حاج عباس عبدالهی به همت سازمان منطقه آزاد ارس و همکاری امام جمعه،فرماندار،سپاه و بنیاد شهید و امور ایثارگران جلفا در مسجد جامع جلفا برگزار شد.

 


سرتیب دوم عباسقلی زاده فرمانده لشکر عاشورا در این مراسم امنیت و آسایش امروز جامعه را مرهون مجاهدت شهدا دانست و اظهار داشت: جنگ و حق و باطل تمام شدنی نیست و امروز به مرحله رسیده که عده ای به اسم قرآن و اسلام به جنگ ما آمده اند.

 


فرمانده لشکر 31 عاشورا با بیان این‌که جبهه های ما جبهه حق و باطل، توحید و شرک بود، تصریح کرد: دفاع همچنان باقی است، امروز خط مقدم ما سوریه، لبنان و غزه است و همه دشمنان می دانند اندیشه امام از مرزها بیرون رفته و این حاصل خون شهدا است و ما همواره باید از درگاه خداوند بخواهیم که حافظان خون شهدا باشیم.

 


سردار عباسقلی زاده افزود: استکبار جهانی امروز با تمام توان خود امنیت و آسایش ما را هدف گرفته است و با بهره گیری از تمام توان خود پروژه ناامن سازی کشور ما را دنبال می کند و نیک می داند چشم امید ملت های مسلمان به ایران دوخته شده است و اگر امروز آرامش و آسایش جمهوری اسلامی از دست برود آسایش و آرامش جهان اسلام از دست خواهد رفت.

 


وی افزود: امثال شهید حاج عباس عبدالهی ها هشت سال از این کشور دفاع کردند و اجازه ندادند حتی یک وجب از خاک کشورمان از دست برود و تا این روحیه در ملت ما پابرجاست هیچ گزندی به کشور نخواهد رسید و سپاه با بهرمندی از نیروی ایمان و روحیه اخلاص شهادت همراه با امکانات پیشرفته آماده دفاع از کشور است./935/پ203/ب4

ارسال نظرات