۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۱
کد خبر: ۲۵۱۱۸۵
نماینده ولی فقیه در لرستان:

مربی تربیتی باید زمینه‌های تفکر را بداند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در لرستان با تأکید بر توجه به زمینه های ایجاد تفکر گفت: مربی تربیتی باید زمینه‌های تفکر را بداند.
حجت الاسلام و المسلمين ميرعمادي ، نماينده ولي فقيه در لرستان و امام جمعه خرم آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد، ظهر امروز، در جلسه تفسیر آیه  56 سوره نحل که با حضور مربیان و معاونان پرورشی خرم‌آباد برگزار شد، گفت: بیان انواع تفکرات یکی از روش‌های تعلیم و تربیت در قرآن است.

وی با بیان این که قرآن انسان را به تفکر در آفرینش و تفکر در خود دعوت کرده است، عنوان داشت:  اگر تفکر حق باشد باید تثبیت شود و اگر باطل باشد باید آن‌را نقد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به این که قرآن بر به کارگیری قوه‌ تعقل تأکید می‌کند، افزود: قرآن افرادی را که اهل فکر نباشند، سرزنش می‌کند.

امام جمعه خرم آباد با تأکید بر این که مربی تربیتی باید زمینه‌های تفکر را بداند، خاطرنشان کرد: باید فعالیت‌های علمی منجر به تفکر شود.

وی در ادامه با بیان این که برای شکل‌گیری تفکر موانعی وجود دارد، اظهار داشت: باید این موانع را شناخت و آسیب‌شناسی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی جهل، عادت‌گرایی، غفلت را از موانع تفکر بیان کرد و افزود: کبر و غرور، هواهای نفسانی، سهل‌انگاری و ظاهرانگاری از دیگر موانع تفکر هستند.

وی با بیان این که کسی که خود را در جایی بالاتر از دیگران می‌داند اهل تفکر نیست، عنوان داشت: کسی‌ که در غفلت باشد، نیز اهل تفکر نیست.

نماینده ولی فقیه در لرستان خاطرنشان کرد: انسان متفکر باید دقیق باشد و پیش از توجه به ظاهر، به باطن دقت کند.

وی در پایان با تأکید بر توجه به زمینه های تفکر بیان داشت: خوب دیدن، شنیدن، حرف زدن، سیر و سفر کردن، پندآموزی از گذشتگان و طرح سؤال از مواردی هستند که پرورش تفکر را به‌دنبال دارد./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات