۱۸ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۴
کد خبر: ۲۵۱۲۷۴
استاد حوزه و دانشگاه:

دنیا هدف زندگی باشد مشکلات جلوه‌گر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: اگر مؤمن می خواهد در زندگی نشاط داشته باشد باید بداند که دنیا فانی است، کسی که خدا را اصل بداند به یقین مشکلات در نگاه او بزرگ دیده نمی شود اما اگر دنیا هدف قرار داده شود مشکلات و سختی ها زندگی بسیار جلوه می کند.
حجت الاسلام اسماعيل نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام جواد اسماعیل نیا استاد حوزه و دانشگاه شب گذشته در جمع زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) در شبستان امام خمینی(ره) با اشاره به وجود نشاط و سرزندگی فراوان در زندگی حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) گفت: برخورد مناسب این دو بزرگوار با یکدیگر یکی از اسباب این نشاط بود.

 

وی افزود: زمانی که پیامبر از امام علی(ع) درباره همسرشان پرسید ایشان گفت که بهترین همسر را خداوند به من عنایت کرده است، همچنین حضرت از دخترشان این سؤال پرسید که دخترم از شوهرت راضی هستی ایشان جواب داد خدا رو شکر بهترین شوهر را دارم.

 

این مبلغ دینی با بیان این که حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) با گفتار و رفتار خود به یکدیگر آرامش می دادند، اظهار داشت: برخی بر اساس تفکرات مادی تصور می کنند که نشاط در زندگی با با وجود مال و مادیت پدید بیاید.

 

وی ادامه داد: خانواده امام علی(ع) از نظر مادی در وضعیت عالی نبودند اما نشاط و صفا در خانه آن بزرگواران موج می زد، از همین رو نقش اصلی در نشاط بخشی خانواده ها پول و مادیات نیست بلکه با وجود مشکلات نیز می توان نشاط را در زندگی ایجاد کرد.

 

حجت الاسلام اسماعیل نیا با بیان این که نگاه صرفا مادی نشاط زندگی را ازبین می برد، ابراز داشت: متأسفانه بر اساس آمار زنان و شوهران در طول 24 ساعت تنها 17 دقیقه با یکدیگر سخن می گویند، این گونه مسائل می تواند نشأت گرفته از دیدگاه های مادی باشد.

 

وی عنوان کرد: اگر مؤمن می خواهد در زندگی نشاط داشته باشد باید بداند که دنیا فانی است، کسی که خدا را اصل بداند به یقین مشکلات در نگاه او بزرگ دیده نمی شود اما اگر دنیا هدف قرار داده شود مشکلات و سختی ها زندگی بسیار جلوه می کند؛ اگر دیدگاه ها تغییر کند شاهد بهبود در روابط بین زنان و شوهران، کاهش آمار طلاق و بسیاری دیگر از مشکلات خواهیم بود./1323/پ202/ی

ارسال نظرات