۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۵۱۲۷۸

نمایشگاه پوستر وقف توشه ماندگاری در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح شد

خبرگزاری رسا - نمایشگاه پوستر وقف توشه ماندگاری با حضور جمعی از اهالی فرهنگ و هنر در موزه هنرهای معاصر فلسطین افتتاح شد.
وقف

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،حجت الاسلام حسینی، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران در مراسم رونمایی از نمایشگاه پوستر وقف توشه ماندگار که عصر دوشنبه 18 اسفند ماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد، گفت: استفاده از زبان هنر بهترین شیوه برای ترویج  فرهنگ وقف است و خداوند از طریق قرآن کریم پیام خویش را به شیوه هنری برای انسان ها ارسال کرد.


معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و  امور خیریه استان تهران با اشاره به شباهت فرهنگ وقف و هنر اظهار کرد: هنر و وقف کردن سبب ماندگاری انسان ها است، بهترین راه برای ترویج فرهنگ وقف بهره برداری از زبان هنر است.  


حجت الاسلام  حسینی در ادامه با اشاره به کوتاهی های انجام شده در رابطه با فرهنگ وقف در کشور گفت: در سالهای اخیر ما نسبت به ترویج فرهنگ وقف قدری کوتاهی کرده ایم و امروزه باید سعی کنیم که این فرهنگ اصیل را در جامعه گسترش دهیم و باعث ماندگاری آن شویم.


 وی با اشاره به آثار رسیده به مسابقه «به نشان ماندگاری» خاطرنشان کرد: ما این مسابقه را با عنوان وقف توشه ماندگار برگزار کردیم و آثار بسیاری به این جشنواره ارسال شد،
در این مسابقه 332 اثر به دبیر خانه جشنواره رسید و از بین آن‌ها چهار اثر برگزیده و چهار اثر دیگر شایسته تقدیر شناخته شد.


حجت الاسلام حسینی در ادامه گفت: از جمله اعضای هیات داوران این جشنواره آقای حقیقی ،‌اسد الهی، کلهرنیا، چهره پرداز و رخشان بودند و هدف از برگزاری این نمایشگاه ترویج فرهنگ وقف بر اساس آموزه های دین اسلام بود.


وی با اشاره به روند استمرار این جشنواره در سال های آتی خاطرنشان کرد: درسال آینده این نمایشگاه با موضوع وقف و رسانه ، فیلم ،‌داستان کوتاه با موضوع وقف چشمه همه جاری برگزار خواهد شد.


گفتنی است این نمایشگاه  که شامل 40 اثر برگزیده پوستر وقف توشه ماندگار است، در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شده است و تا 26 اسفندماه بازدید آن برای عموم آزاد است و
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند همه روزه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت 10 تا 18 و پنجشنبه‌ها از ساعت 10 تا 15 به غیر از روزهای تعطیل به نشانی میدان فلسطین، خیابان طالقانی، خیابان برادران شهید مظفر، تقاطع بزرگمهر مراجعه کنند./818/پ202/ص

ارسال نظرات