۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۱
کد خبر: ۲۵۱۲۹۹
در نشست خبری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر بیان شد؛

جزئیات پذیرش حوزه های علمیه استان بوشهر

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه استان بوشهر درباره زمان پذیرش حوزه های علمیه، گفت: پذیرش طلبه در حوزه های علمیه از تاریخ 4بهمن ماه 93 آغاز و تا تاریخ پانزدهم فروردین ماه سال آتی به صورت اینترنتی ادامه دارد.
حجت الاسلام رضا خدري مدير حوزه علميه استان بوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وظیفه تعلیم و تربیت مردم نقشی است که برعهده پیامبران گذاشته شده است، گفت: در زمان کنونی این نقش هدایتی را حوزه علمیه در جامعه ایفا می کند.

 

حجت الاسلام خدری تاریخ حوزه علمیه را پرفراز و نشیب دانست و اظهار داشت: حوزه علمیه مستقل از دولت ها و حکومت ها و نتایج تحقیقات آن مجتهدانه و بدون تقلید بوده است.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر این نهاد را مردمی و مجتهد پرور خواند و افزود: دروس و بحث های حوزه محققانه و به صورت جامعه آزاد شکل می گیرد.

 

وی با بیان اینکه حوزه علمیه باید بتواند باورهای سطحی را عمق ببخشد ادامه داد: افکار سطحی برای دین داری و پیشرفت جامعه، مخرب است و این عمق بخشیدن و توجه وظیفه نظام، مسؤولان، دولت و رسانه است.

 

حجت الاسلام خدری افزود: باتوجه به درخواست ها و مطالباتی که جامعه از حوزه علمیه دارد باید امکانات و اعتبارات بیشتری تامین  و در اختیار این نهاد قرار گیرد.

 

تلبس 30 نفر از طلاب به لباس روحانیت

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر در ادامه این نشست به بیان گزارشی از عملکرد یکساله حوزه علمیه پرداخت و تصریح کرد: برگزاری مشاوره برای طلاب، تلبس 30 نفر به لباس روحانیت، برگزاری خانواده آسمانی، اجلاس معاونان تهذیب کشوری در استان، گردهمایی طلاب استان، گارگاه آموزش تربیت مربی قرآن از عملکرد معاونت تهذیب بوده است.

 

وی در ادامه برنامه های معاونت امور طلاب را برشمرد و گفت: پیگیری کارت هوشمند 300 نفر از طلاب، برگزاری یادواره شهدای روحانی، اردوی پیاده روی اربعین، اعزام 20 نفر به سفره عمره از جمله عملکرد این معاونت در طول یکسال بوده است.

 

45میلیارد ریال هزینه ساخت مدرسه علمیه کنگان

 

حجت الاسلام خدری عملکرد معاونت پژوهشی و برنامه ریزی و آموزشی حوزه را تشریح کرد و گفت: پروژه ساختمانی مدرسه علمیه علی بن ابی طالب(ع) کنگان به اعتبار 45 میلیارد ریال از محل بودجه مصوب سفر مقام معظم رهبری تاسیس شده است.

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر با بیان اینکه بیشتر حوزه های علمیه برادران استان در اماکن استیجاری اداره می شود گفت: مدرسه علمیه مهدی موعود(عج) دیر و پیامبر اعظم(ص) خورموج نیز در حال احداث هستند.

 

حجت الاسلام خدری با اشاره به مشکلات خوابگاهی و فضای آموزشی مدارس حوزه علمیه، گفت: 18 واحد به مساحت چهار هزار متر مربع جهت احداث استاد سرا(اسکان اساتید) حوزه علمیه چهارده معصوم شهر برازجان که چهل درصد پیشرفت داشته است در حال تکمیل شدن است.

 

وی با اشاره به اینکه حوزه علمیه برادران بالغ بر 550 طلبه دارد ابراز کرد: 100 استاد پاره وقت، 35 استاد تمام وقت در حوزه علمیه استان مشغول به تدریس هستند.

 

50 مسجد شهر بوشهر فاقد امام جماعت روحانی

 

مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از 50 مسجد شهر بوشهر فاقد امام جماعت روحانی خبرداد و گفت: 80 مبلغ طرح هجرت در روستاها و شهرهای استان بوشهر مشغول به فعالیت های فرهنگی هستند.

 

وی درباره زمان پذیرش حوزه های علمیه گفت: پذیرش طلبه در حوزه های علمیه  از تاریخ 4 بهمن ماه 93 آغاز و تا تاریخ پانزدهم فروردین ماه سال آتی به صورت اینترنتی ادامه دارد.

 

حجت‌الاسلام خدری در پایان گفت: آزمون پذیرش در جمعه روز 28 فروردین ماه سال 94 راس ساعت 9 صبح در مصلی نماز جمعه شهرهای بوشهر و کنگان برگزار می شود./ 833/پ202/ب4

ارسال نظرات