۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷
کد خبر: ۲۵۱۳۰۱
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر:

تقویت باورهای دینی، زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: تقویت باورهای دینی در جامعه زمینه ساز کاهش آسیب های اجتماعی است.
حجت الاسلام سروستاني، معاون فرهنگي سازمان تبليغات اسلامي خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت الاسلام عبدالرضا سروستانی مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر در هم اندیشی مبلغان و مبلغات بوشهر گفت: اساس انقلاب ما یک انقلاب دینی است و حضرت امام خمینی (ره) با محوریت دین انقلاب را به پیروزی رساندند و مردم از حرکت ایشان حمایت همه جانبه کردند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر ادامه داد: اگر به دنبال تبیین مقوله حقوق شهروندی باشیم و بخواهیم حقوق و جایگاه مردم را در این مبحث تعریف بکنیم باید از این فرمایش حضرت امام(ره) استفاده کنیم که می فرمایند به جای این که مرا رهبر بنامید من را یک خدمتگزار بنامید.

 

وی اظهار داشت: تقویت باورهای دینی در سطح جامعه در قالب مراکز مردمی و دینی از موثرترین کارهایی است که ما باید دنبال بکنیم و با انجام این مهم کمتر شاهد آسیب های اجتماعی موجود در جامعه هستیم و به هر مقدار تلاش بیشتری در این زمینه صورت پذیرد به همان میزان شاهد کاستن از آسیب هایی مانند طلاق، مواد مخدر و روی آوردن به ماهواره و امثال اینها خواهیم بود.

 

حجت الاسلام سروستانی تاکید کرد: خوشبختانه دولت ارزشمند ما که یک دولتی است که در راس آن شخصیتی عالم قرار گرفته که دارای دغدغه دین است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: یکی از سیاست های راهبردی سازمان تبلیغات این است که شبکه اجتماعی و دینی مردمی را ساماندهی کند یعنی در حقیقت سازمان با یک نگاه سیاست گذاری، شناسایی، نظارت و ارزیابی بر تشکل های دینی و مراکز فرهنگی خواسته ها و مطالبات مقام معظم رهبری را به جامعه منتقل کرده و زمینه تقویت دین داری مردم را فراهم کند.

 

وی با اشاره به تشکیل مراکز تخصصی به عنوان اتاق فکر در سازمان تبلیغات اسلامی اضافه کرد: تشکل هایی از قبیل؛ کانون مداحان و شعرای آئینی، ستاد شئون فرهنگی در مناسبت های دینی، اتحادیه مراکز و موسسات قرآنی، شورای هیئات مذهبی، انجمن بانوان فرهیخته و شورای تبلیغ مراکزی هستند که این ظرفیت را دارند که باورهای دینی را در جامعه گسترش دهند.

 

حجت الاسلام سروستانی شبکه ارزشمند تبلیغی را از تشکل های موثر گسترش فرهنگ دینی عنوان کرد و افزود: شورای تبلیغ یک شبکه سیاستگذاری است که در هر استان شورای فعالیت است و فعالیت های دینی را در مناسبت های مختلف ساماندهی می کند./846/پ203/ب4

ارسال نظرات