۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۶
کد خبر: ۲۵۱۳۲۹
عضو جامعه روحانیت مبارز:

حوزه علمیه متناسب با نیازهای روز جامعه حرکت کند

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز گفت: حوزه های علمیه باید متناسب با نیازهای روز جامعه پیش رفته و با فرا گرفتن زبان های بین المللی در راستای پیام رسانی و پاسخگویی به شبهات گام های بیشتری بردارند.
حجت الاسلام حسين ابراهيمي

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تأکید بر بیانات صریح و روان امام خمینی(ره) اظهار کرد: ایشان با وجود اینکه عالم عمیق و ژرف نگری بودند اما در همه موارد و حتی در منشور روحانیت نیز بیان ساده و فصیحی داشتند که همه افراد می توانند آن را به روشنی درک کنند.

وی با اشاره به تلاش ها و رشد خوب حوزه های علمیه در کنار امکانات کم آن، افزود: موسسات تحقیقاتی پژوهشی در حوزه ها و رشته های تخصصی موجود در آن، فقه مقارن و جهات پرداختن به مسائل مستحدثه همگی تلاش هایی است که در راستای رهنمودهای حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه صورت گرفته است.

حوزه علمیه نباید تحت تاثیر زمان باشد

حجت الاسلام ابراهیمی با تاکید بر این که جهت و حرکت حوزه های علمیه هم سو با جهتی است که حضرت امام(ره) هدایت کرده است، خاطرنشان کرد: تاکید حضرت امام(ره) بر این بوده که حوزه های علمیه نباید تحت تاثیر زمان باشند بلکه این زمان است که باید تحت تاثیر حوزه ها قرار بگیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: با وضعیت و امکاناتی که حوزه های علمیه داشتند حرکت خوبی صورت گرفته است اما تا رسیدن به مقصد و هدف مطلوب در همه ابعاد فاصله داریم از این رو باید بیشتر تلاش کرد.

وی یکی از چالش های اصلی جایگاه حوزه های علمیه را محدودیت امکانات برشمرد و مطرح کرد: لازمه نیازهایی که در جامعه وجود دارد این است که حوزه ها را به سمت و سوی تخصصی پیش ببریم که در این راستا نیز فاصله زیادی وجود داشته و در این زمینه باید سرمایه گذاری بیشتری شود.

بلندگوهای رقیب باید گرفته شود

حجت الاسلام ابراهیمی به دیگر چالش ها در این زمینه اشاره و بیان کرد: بلندگوهای زیادی در اختیار رقیب ها و دشمنان ما وجود دارد ولی در حوزه های علمیه ما همچنان از ابزار سنتی استفاده می کنند و مسؤولان نظام در این رابطه مسؤولیت دارند که پشتیبانی جدی از جانب آن ها صورت گیرد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان این که لازم است حوزه های علمیه در رشته تبلیغ، مسائل حقوقی و قضایی، افراد متخصص داشته باشد، تاکید کرد: حوزه های علمیه باید متناسب با نیازهای روز جامعه پیش رفته و از جمله زبان های بین المللی را فرا بگیرند و در راستای پیام رسانی و پاسخگویی به شبهات گام های بیشتری بردارند.

وی با اشاره به تحولاتی که در دنیا به وجود آمده است، یادآور شد: حوزه های علمیه باید به روز بوده و مسائل روز جامعه را پاسخگو باشند و ابزارهای لازم در مقابل انواع رسانه های ضد انقلاب و اسلام را داشته باشند.

حوزه های علمیه از انسجام خوبی برخوردار هستند

عضو جامعه روحانیت مبارز هجمه های فرهنگی را متذکر شد و عنوان کرد: با سلاح نمی توان کاری از پیش برد و این روزها لازم است که با فرهنگ در جامعه حرکت کنیم، ما به عنوان یک ام القرا باید هم نیازهای جوامع را بررسی و ارزیابی کرده و هم پاسخ به آن ها را در نظر بگیریم که مسؤول این امور حوزه های علمیه هستند.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به این که حوزه های علمیه در همه اقشار جامعه بیشترین وحدت را داشتند، تصریح کرد: حوزه های علمیه از انسجام کاملی برخوردار هستند ولی با این وجود نیز اختلاف سلیقه ها وجود دارد اما نه اختلافی که موجب از هم پاشیدگی شود.

وی در پایان بالاترین نقش در انقلاب را مرهون جامعه روحانیت دانست و گفت: جرقه و فکر اولیه این انقلاب مربوط به روحانیت است و با تبعیت مردم از رهبری و مراجع در چارچوب روحانیت انقلاب صورت گرفت، وقتی حوزه های علمیه انقلابی را به وجود آوردند برای حفاظت و حراست از اسلام نیز همان ها باید ایفای نقش کرده و برجسته باشند./815/ت302/ب4

ارسال نظرات