۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۲۵۱۳۳۹
مدیرکل اوقاف سیستان و بلوچستان:

حافظان قرآن از بزرگان جامعه هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان گفت: حافظان قرآن از بزرگان جامعه هستند و مبادا گمان کنند که نعمت بهتری وجود داشته و آنان از آن بهره مند نیستند.
حجت الاسلام اسماعيل تديني، مديرکل اوقاف و امور خيريه سيستان و بلوچستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام اسماعیل تدینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان، در مراسم تجلیل از دست‌اندرکاران طرح سراسری حفظ قرآن کریم که امروز در حسینیه فرماندهی انتظامی استان برگزار شد، گفت: انس با قرآن کریم به ویژه در مقوله حفظ بسیار ارزشمند و قابل تقدیر است.

 

وی اشاره کرد: چند سال قبل، رهبر معظم انقلاب تأکید کردند که کشور ما باید 10 تا پانزده میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشد، در راستای عمل به این رهنمود ایشان نهضتی به راه افتاد و همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها به تکاپو افتادند تا به این سخن جامه عمل بپوشانند.

 

حجت الاسلام تدینی با بیان این جمله مقام معظم رهبری که فرمودند: "من به جوانان توصیه می‌کنم که با قرآن انس بگیرید زیرا هر بار مجالست شما با قرآن، یک پرده از حجاب میان شما و خدا را برمی‌دارد"، تصریح کرد: بزرگان دینی ما سفارش فراوانی به انس با قرآن داشته‌اند حتی علمای بزرگ، طلابی را که تازه وارد عرصه روحانیت می‌شدند به یادگیری قرآن الزام می‌کردند و پس از آن فقه و اصول را به آنان آموزش می‌دادند.

 

وی خاطرنشان کرد: این قول در بین علما رایج است که اگر در جایی دو طلبه حاضر بودند که یکی قاری قرآن و دیگری فقیه‌تر از او بود باید به طلبه قاری اقتدا کرد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تلاش برای حفظ قرآن مهم است و صرفا کمیت اهمیت ندارد یک سوره، یک جزء یا چند جزء خیلی نباید مورد توجه باشد و مهم قدم نهادن در این راه است.

 

حجت الاسلام تدینی از خیرات و برکات حفظ قرآن نام برد و افزود: حافظان قرآن از یک آرامش روحی و روانی برخوردارند وقتی قرآن همراه آنهاست در اوقات فراغت نیز همراه و انیس آنان قرآن هستند حافظان از قلب زنده و شادابی برخوردارند و از بزرگان جامعه هستند مبادا گمان کنند که نعمت بهتری وجود داشته و آنان از آن بهره مند نیستند./831/پ203/ب4

ارسال نظرات