۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۶
کد خبر: ۲۵۱۳۴۷
مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران:

موقوفات با نیت ترویج مفاهیم قرآن کریم در جامعه گسترش یابد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، بهترین راه ترویج مفاهیم قرآنی را وقف معرفی کرد و بیان داشت: فعالان و نخبگان قرآنی در جامعه باید ثبت موقوفات جدید با نیت ترویج مفاهیم قرآن کریم را ترویج کنند.
مديرکل اوقاف مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران، امروز در جمع خبرنگاران با بیان این که ترویج و تبیین مفاهیم قرآنی مختص یک سازمان با یک نهاد خاصی نیست، گفت: همه‌ مردم و مسؤولان در مقابل ترویج ارزش‌ها و مفاهیم قرآن کریم تکلیف دارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران، بهترین راه ترویج مفاهیم قرآنی را وقف معرفی کرد و بیان داشت: فعالان و نخبگان قرآنی در جامعه باید ثبت موقوفات جدید با نیت ترویج مفاهیم قرآن کریم را ترویج کنند.

 

حجت الاسلام علیزاده از وجود 153 رقبه با نیت ترویج مفاهیم قرآن کریم در مازندران خبر داد و عنوان کرد: درآمد این تعداد موقوفه قرآنی جوابگوی فعالیت‌های قرآنی استان نیست.

 

وی با بیان این که در حوزه توسعه موقوفات قرآنی باید تبلیغات گسترده‌ای صورت گیرد، تصریح کرد: مازندران نیازمند وقف‌های جدید با نیت ترویج مفاهیم قرآنی است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با بیان این که ترویج قرآن در جامعه موجب رشد اقتصاد اسلامی، فرهنگ اسلامی و ترقی آن جامعه می‌شود، گفت: سیاست دینی و عقلی جامعه امروز ما نیازمند تفکر قرآنی است.

 

وی با بیان این که کلام الهی درهای معرفت را به روی ما باز می کند، ادامه داد: قرآن کریم یک منبع اصیل و غنی بسیار محسوس برای کسب معارف الهی است. 


 حجت الاسلام علیزاده بر ضرورت انس و الفت بیشتر با کلام الهی تأکید کرد و گفت: مفاهیم قرآن جزء کاربردی ترین موضوعات در زندگی انسان است.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران در بخش دیگری از سخنان خود، افزود: برنامه ریزی لازم جهت پذیرایی از مهمان نوروزی در دستور کار قرار گرفته که باید به نحوی شایسته در این راستا گام برداشته شود.


حجت الاسلام علیزاده با توجه به حضور چشمگیر مردم در ایام نوروز دراماکن متبرکه، گفت: ویژه برنامه های مختلف در قالب طرح نوروزی آرامش بهاری با محوریت امامزادگان شاخص استان اجرایی می شود.


وی با بیان این که در راستای انسجام و هماهنگی برنامه های اجرایی اوقاف نشست توجیهی مدیران و خادمین بقاع متبرکه برگزار می شود، بیان داشت: این نشست در راستای هماهنگی هرچه بیشتر خادمین امامزادگان و بقاع متبرکه در سطح شهرستان ها برگزار می شود.


مدیرکل اوقاف و امورخیریه مازندران با اشاره به تقارن ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) با برنامه های طرح آرامش بهاری، تصریح کرد: ویژه برنامه های مختلفی از قبیل اعزام مبلغ در قالب سوگواره یاس نبوی انجام می شود./950/پ202/ب1

ارسال نظرات