۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۲۵۱۳۴۹

فضای تبریز آکنده از عطر شهدای گمنام می شود

خبرگزاری رسا ـ پیکر مطهر شش شهید گمنام دوران هشت سال دفاع مقدس در استان آذربایجان‌شرقی تشییع و به خاک سپرده خواهد شد.
شهداي گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، قاسم صمدیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران مطبوعات محلی و سراسری اظهار داشت: مردم مؤمن، متدین و شهیدپرور استان آذربایجان شرقی همزمان با ایام فاطمیه پیکر مطهر شش شهید گمنام دفاع مقدس را تشییع خواهند کرد.

 


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان این‌که پیکر مطهر این شهدای گلگون کفن فردا بیستم اسفند وارد استان خواهند شد، خاطرنشان کرد: همزمان با روز شهید پس از اقامه نماز جمعه مراسم تشییع پیکر شهدای گمنام از مقابل مصلای اعظم امام خمینی(ره) آغاز خواهد شد.

 


وی با بیان این‌که این شش شهید یادگاران عملیات خیبر و رمضان هستند که از مناطق مجنون و شلمچه کشف شده اند، خاطرنشان کرد: پیکر پاک دو تن از این شهدای گمنام در شهر خامنه، دو تن دیگر در سیس شبستر و پیکر دو شهید دیگر نیز در شهرستان هریس تشییع و تدفین خواهد شد.

 


صمدیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برنامه های بزرگداشت روز شهدا در آذربایجان شرقی افزود: رونمایی از طرح های ساماندهی گلزار شهدای امامیه، بارنج و لاله تبریز، روستای تیل شبستر و گنجینه کتاب هشترود از جمله این برنامه هاست.

 


وی در ادامه از شناسایی پیکر شهید بهرزو قربانی نژاد از شهدای شهرستان مراغه خبر داد و با بیان این‌که پیکر این شهید در مراغه تشییع و تدفین می شود، گفت: پیکر مطهر شهید "بهروز قربانی نژاد" پس از 29 سال گمنامی هفته گذشته شناسایی شده و جمعه 22 اسفند پس از اقامه نماز جمعه در مراغه تشییع و تدفین خواهد شد.

 


صمدیان با بیان این‌که تاکنون یک هزار و 14 گلزار شهدا با پنج هزار و 913 مزار در استان ساماندهی شده و بقیه در حال ساماندهی هستند، افزود: برگزاری هیأت انصار الحسین در صبح روز جمعه از ساعت 9.30 با حضور پدر 45 شهید و برگزاری یادواره شهدای بدر و خیبر با حضور شهدای گمنام 5 شنبه از ساعت 10 در مسجد جامع تبریز از دیگر برنامه های روز شهید است.

 


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اجرای صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی با حضور استاندار آذربایجان شرقی و تمامی مدیران و مسوولان استانی در صبح روز 21 اسفند در محل گلزار شهدای وادی رحمت تبریز را از دیگر برنامه های بزرگداشت روز شهدا در استان عنوان کرد.

 


وی همچنین اجرای طرح سپاس و دیدار با یک هزار و 500 خانواده شهید از 22 بهمن تا 22 اسفند ماه، اعزام دانشجویان شاهد و ایثارگر به مشهد مقدس، همایش کوهپیمایی و تجدید میثاق با شهدای گمنام عون بن علی، تجلیل از خانواده های 80 شهید نوجوان استان، 103 شهید 22 اسفند و 31 شهید متولد 22 اسفند را از دیگر برنامه های این ایام برشمرد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات