۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۲۵۱۳۶۰

دستاوردهای مسابقات سراسری قرآن کریم در تبریز تشریح شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی دستاوردهای سی و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم را تشریح کرد.
 حجت‌الاسلام سيدشهاب‌الدين حسيني، مديرکل اوقاف و امورخيريه آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام سیدشهاب الدین حسینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برگزاری 250 محفل قرآنی در کمتر از یک ماه خود رکود قابل توجهی بود که تا به امروز در هیچ یکی از مسابقات قرآنی اتفاق نیفتاده بود.

 


وی ایجاد همدلی قرآنی میان مسؤولان استانی و عموم مردم از مهم‌ترین دستاوردهای مسابقات سراسری قرآن کریم در شهر تبریز دانست و افزود: توجه به شخصیت های قرآنی همچون علامه طباطبایی و شهریار و باز طرح فعالیت های این بزرگان از موضوعات مهم حاشیه ای مسابقات بود.

 


حجت الاسلام حسینی با اشاره به پوشش وسیع رسانه ای این رویداد قرآنی خاطرنشان کرد: اصحاب رسانه تلاش کردند تا اخبار این رویداد بزرگ قرآنی لحظه به لحظه در اختیار مردم قرار گیرد و همچنین امسال برای نخستین بار فینال این مسابقات به طور کامل از شبکه قرآن پخش شد.

 


وی با بیان این‌که امسال برای نخستین بار مسابقات به طور کامل به صورت آنلاین نیز پخش و آرشیو کاملی از مسابقات تهیه شد، گفت: رقابت در حوزه فنی بین مسابقه دهندگان بسیار مطلوب بود، به طوری که امتیازها میان نفر اول و نفر 20 در بخش حفط با صدم امتیاز جابجا می شد.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با اشاره به آینده درخشان قرآنی نوجوانان و جوانان استان افزود: متأسفانه از چندین سال گذشته چهره شاخص قرآنی در سطح بزرگسالان در استان وجود نداشت، اما در سطح زیر 16 سال چهره های شاخص قرآنی در استان در حال رشد و پرورش هستند.

 


حجت الاسلام حسینی، برگزاری کلاس های آمادگی برای مسابقه دهندگان را ضروری دانست و گفت: اینکه فرد به طور اختصاصی اقدام به حفظ و قرائت کند، کافی نیست و ضروری است کلاس های توجیهی ویژه مسابقه دهنده‌گان نیز به طور مستمر برای آنها برگزار شود تا آنها با مؤلفه های آیین نامه مسابقات و نحوه امتیاز دهی آشنایی کافی داشته باشند.

 


مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی از بازدید بیش از 30 هزار نفر از این مسابقات خبر داد و گفت: استقبال از سالن برگزاری مسابقات بانوان بسیار خوب بود و سالن برادران نیز به دلیل بزرگ بودن سالن در ساعات خاصی مملو از جمعیت بود و این موضوع باعث ترغیب و تشویق مردم برای فعالیت های قرآنی شده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات