۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۳۸۵
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی:

جوانان بصیر و انقلابی، محصول فعالیت کانون‌های فرهنگی مساجد هستند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام سالک گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد می توانند با برنامه های تاثیرگذار خود و بصیرت افزایی در جامعه، با دشمنان مقابله کنند.
حجت الاسلام سالک

حجت الاسلام احمد سالک، رییس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی همزمان با دهه نکوداشت کانون های فرهنگی هنری مساجد در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، به نقش مساجد در مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن اشاره کرد و گفت: سخنان ولی امر مسلمین حضرت آیت الله خامنه ای در ابتدای سال 93 و تأکید ایشان بر انجام فعالیت های فرهنگی مردمی سبب دلگرمی بچه های مسجدی و مسؤولان فرهنگی بود.

 

وی اظهار داشت: حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد و فعالیت های این مراکز مهم قطعا پاسخی به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از کانون های مساجد است.

 

حجت‌الاسلام سالک تصریح کرد: امروز که با هجمه های فرهنگی دشمنان مواجه هستیم و آنها با راه اندازی شبکه های ماهواره ای فارسی زبان و پخش برنامه های غیردینی و غیر اخلاقی قصد ضربه زدن به ارزش های اسلامی و انقلابی را دارند، این کانون ها می توانند با برنامه های تاثیرگذار خود و بصیرت افزایی در جامعه، با دشمنان مقابله کنند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این مطلب که متولیان مساجد باید با سعه صدر پذیرای جوانان باشند، خاطرنشان کرد: در جریان انقلاب اسلامی ایران نیز مساجد به عنوان مأمن و پناهگاه جوانان و مردم انقلابی مهم ترین نقش را در پیروزی انقلاب داشت.

 

وی اظهار داشت: از آن جایی که دشمنان افکار و اندیشه های نوجوانان و جوانان ما را هدف قرار داده اند، کانون های مساجد باید بر استحکام اعتقادات نسل سوم انقلاب تلاش کند.

 

حجت الاسلام سالک تصریح کرد: دشمن برای رسیدن به اهداف خود و برداشتن هر قدم برنامه هایی دقیق و منظم دارد، از این رو مقابله با چنین حمله هایی جز با برنامه ریزی دقیق و حساب شده میسر نخواهد بود.

 

وی گفت: به همین منظور باید در برنامه ریزی های خود، مخاطب و نیازهای آن را به خوبی شناسایی کنند و با ارائه برنامه ها ی مورد نیاز، جوانان را به مساجد که حرم امن الهی هستند، جذب کنند./1305/ت302/ب4

ارسال نظرات