۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۲۵۱۴۱۶

دومین نشست مجمع جهانی مستضعفین برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ دومین نشست از سلسله نشست‌های مجمع جهانی مستضعفین با حضور مهمانان خارجی و دانشگاهیان در اندیشکده یقین برگزار شد.
مباني جنگ نرم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، دومین نشست از سلسله نشست‌های مجمع جهانی مستضعفین امروز با حضور مهمانان خارجی چون کنت اوکلند نویسنده کتاب ایران، علی عامر فرمانده گردان‌های حضرت ابوالفضل در سوریه و عراق، احمد اسفندیاری رییس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر، حسن عباسی رییس مرکز بررسی دکترینال اندیشکده یقین و دانشگاهیان در ساختمان فطرت اندیشکده یقین برگزار شد.

 

در ابتدای این نشست احمد اسفندیاری رییس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر، با اشاره به این‌که امام راحل ملت‌ها را بیدار کردند، گفت: امروز جنبش 99 درصدی در آمریکا مردم اسپانیا الگوی خود را مردم تونس و یمن، و مردم تونس یمن الگوی خود را لبنان، حماس و عراق و همه آنها نیز الگوی خود را نیروهای بسیجی انقلاب اسلامی ایران معرفی می‌کنند، نیروهایی که امام راحل آنها را بیدا کرده و به میدان آورد.

 

رییس مرکز جهانی حمایت از حقوق بشر، عنوان کرد: امروز نظام سرمایه‌داری و لیبرال دموکراسی غربی در مقابل اندیشه امام راحل که از قرآن و فرهنگ اهل‌بیت گرفته شده شکست خورده است همانطور که امام راحل فرمودند امیدواریم که بسیج ایران اسلامی الگویی برای تمام مستضعفن جهان باشد.

 

99درصد مردم آمریکا مستضعف فکری و رسانه‌ای هستند

 

اسفندیاری گفت: ما باید توجه کنیم که در تحقق وعده الهی مبنی این‌که زمین را مستضعفان وارث خواهند شد چه نقشی خواهیم داشت، امروز 99 درصد مردم آمریکا مستضعف فکری و رسانه‌ای هستند به همین دلیل مقام معظم رهبری برای جوانان غرب نامه نوشتند تا آنها را بیدار کنند.

 

در ادامه کنت اوکلند از نویسندگان مسلمان سوئدی که به مدت 25 سال کتاب ایران را از ابتدا تا امروز نگارش کرده و از آثار ارزشمند سوئد است درباره مقاومت و پایداری در عرصه بین‌الملل ایراد سخنرانی کرد.

 

اوکلند با بیان این‌که دیدگاه او دیدگاه مردم سوئد است، گفت: آمریکا و اوباما همواره تلاش می‌کند به مردم منطقه خاورمیانه فشار آورد اما دیدگاه مردم سوئد با کشور آمریکا متفاوت است.

 

این نویسنده مسلمان سوئدی عنوان کرد: از نظر مردم سوئد حقوق انسان‌ها محترم است، ما آنچه را که در خاورمیانه اتفاق می‌افتد را نفی می‌کنیم و با آن موافق نیستیم، ما آنچه را که آمریکا در خاورمیانه دنبال می‌کند قبول نداریم.

 

وی با اشاره به مساله انرژی هسته‌ای در ایران گفت: به نظر ما مردم ایران حق دارند که از انرژی هسته‌ای مسالمت‌آمیز استفاده کنند اما غربی‌ها بر سر راه ایران مانع ایجاد می‌کنند.

 

اروپا و آمریکا در جنگ ایران و عراق خطاهای زیادی را مرتکب شدند

 

اوکلند با اشاره به جنگ ایران و عراق اظهار داشت: اروپا و آمریکا در جنگ ایران و عراق خطاهای زیادی را مرتکب شدند من 10 سال پیش در سفری که به خرمشهر و آبادان داشتم در این زمینه و بمباران‌های شیمیایی مقاله نوشتم که در یکی از روزنامه‌های سوئد چاپ شد.

 

این قاضی سوئدی در پایان گفت: ملت ما می‌داند که عراق شروع‌کننده جنگ بوده و سازمان ملل و در راس آن آمریکا هم از آن حمایت می‌کردند.

 

همچنین علی عامر فرمانده گردان‌های حضرت ابوالفضل در سوریه و عراق گفت: عمل جهادی ما در سوریه زمانی شروع شد که به حرم حضرت زینب(س) تجاوز شد، ما در این راه خیلی شهید دادیم تا تشیع و پرچم امیرمومنان(ع) برافراشته شود.

 

وی افزود: بعد از ورود تکفیری‌ها به عراق ما به کشور خود بازگشته و در عملیات آزادسازی عراق شروع به فعالیت کردیم.

 

مردم عراق و سوریه حماسه‌سازی و دفاع مقدس را از مدرسه امام خمینی یاد گرفتند

 

عامر در پایان خاطرنشان کرد: ما حماسه‌سازی و دفاع مقدس را از مدرسه امام خمینی یاد گرفتیم امید که با دعای خواهران و برادران ایرانی خود به پیروزی بر دشمنان اسلام دست یابیم.

 

مقاومت سبک زندگی امروز بشر است

 

در پایان این نشست حسن عباسی رییس مرکز بررسی دکترینال اندیشکده یقین، گفت: مقاومت سبک زندگی امروز بشر است که نمی‌تواند بدون آن به حیات خود ادامه دهد، در قرن 20 سه ایدئولوژی ناسیونالیزم، مارکسیسم و فاشیسم مبانی مقاومت بود که در همان قرن هم به پایان رسید.

 

عباسی افزود: در این قرن صهیونیست مسلمان تحت عنوان القاعده، طالبان، داعش، النصره اهداف خود را با صهیونیزم یهودی و مسیحی یکی کرده و اقدامات خشونت‌آمیز را دنبال می‌کنند.

 

خنثی و افشا کردن توطئه غرب دکترین جمهوری اسلامی ایران است

 

رییس مرکز بررسی دکترینال اندیشکده یقین، عنوان کرد: خنثی و افشا کردن توطئه غرب درباره بدنام کردن اسلام به وسیله گروه‌های تکفیری دکترین جمهوری اسلامی ایران است که می‌گوید باید حساب اهل سنت را از گروه‌های وهابی و تکفیری جدا و روابط آنها با اروپا و عربستان را افشا کرد، همچنین باید اسلام آمریکایی در ترکیه و عربستان افشا شود.

 

عباسی خاطرنشان کرد: استراتژی بعدی کشور ایران حفظ تمامیت ارضی کشورهای اسلامی در مقابل صهیونیست مسلمان است که قصد تجزیه کشورهای خاورمیانه را دارند اگر امروز آمریکا از کشور ایران خشمگین است به این دلیل است که ما جلو تجزیه کشورها را با کمک خود گرفتیم./807/پ202/ب4

ارسال نظرات