۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
کد خبر: ۲۵۱۴۳۳
امام جمعه بهشهر:

حفظ حرمت ایام فاطمیه در تعطیلات نوروز ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بهشهر با اشاره به تقارن تعطیلات عید نوروز و ایام فاطمه گفت: نباید برنامه های سال نو موجب هتک حرمت ایام فاطمیه شود.
امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بهشهر، حجت الاسلام سیدعربعلی جباری، امام جمعه بهشهر امشب در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره  به فرا رسیدن سال نو و تقارن آن با ایام شهادت حضرت زهرا(س) اشاره کرد و گفت: باید مراقب باشیم تا حرمت این ایام با شادی های کاذب شکسته نشود و تلاش کنیم مقام شامخ این بانوی مکرم اسلام گرامی داشته شود.

 

وی بیان کرد: اسلام دین شادی است و مسؤولان هیچگاه مخالف شادی مردم نیستند اما به دلیل تقارن ایام نوروز با دهه فاطمیه رعایت و حفظ حرمت از مسائل مهمی است که باید مورد توجه باشد.

 

امام جمعه بهشهر با تاکید بر تببین سیره و روش فاطمه زهرا(س) در این ایام افزود: در ایام فاطمیه واعظان و مداحان در رابطه با سیره فاطمی و چگونگی زندگی این بانوی بزرگوار صحبت کرده و جوانان را با زندگی علوی و فاطمی آشنا کنند.

 

حجت الاسلام جباری اظهار داشت: در شرایطی که روستاییان مناطق کوهستانی این شهرستان در محاصره برف بوده و به دلیل بسته بودن جاده ها، امکان دسترسی به سوخت را ندارند، منابع طبیعی از در اختیار قرار دادن تنه های شکسته درختان به آن ها خودداری می کند.

 

وی بیان کرد: مردم روستاها نیازمند همراهی مسؤولان در کمک به هیزم برای مایجتاج زندگی هستند و باید کمک کار روستاییان در این رابطه باشیم.

 

امام جمعه بهشهر گفت: خورشید از شرق طلوع می کند و مسئولین استانی نیز باید به شرق مازندارن که جایگاه طلوع خورشید است بیشتر توجه کنند تا با طلوع خورشید زشتی ها نمایان نشود.

 

حجت الاسلام جباری همچنین با اظهار نگرانی از دفع نامناسب و دپوی زباله در اول بهشهر گفت: شایسته نیست که در مسیر تردد امام رضا(ع) زباله یخته شود و چهره شهر زشت و نازیبا شود و مسؤولان باید برای این ایام چاره اندیشی کرده و شهر را زیبا و پاکسازی کنند تا مسافران از فضای مطلوب برخوردار باشند./ 1317/پ202/ب1

ارسال نظرات