۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۲۵۱۴۶۰
کارشناس دینی:

هدف از ایام فاطمیه، معرفت به اهل بیت و قرب به خدا است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که، هر دو تاریخ شهادت حضرت فاطمه(س) را باید تجلیل کرد، گفت: البته سوم جمادی الثانی در بین علما بیشتر تأکید شده است، اما این دلیلی بر بی توجهی به ایام دیگر نیست.
ايام فاطميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رجبی، کارشناس دینی سه شنبه شب در جمع عزاداران هیأت بازاری های کاشان در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) در مشهد اردهال کاشان، با اشاره به این که خلقت آسمان ها وابسته به خلقت پیامبر اکرم(ص) است، گفت: در حدیث مربوطه اشاره به این دارد که اگر امیرمومنان(ع) نبود، نه پیامبر(ص) خَلق می شد و نه افلاک که البته این نشان از افضل بودن امیرمومنان(ع) از پیامبر(ص) نیست.

 

وی افزود: در این حدیث خَلق شدن این دو بزرگوار نیز وابسته به خلقت حضرت فاطمه زهرا دانسته شده است که این موضوع اشاره به عظمت صدیقه کبری دارد.

 

حجت الاسلام رجبی گفت: ما باید به دنبال شناخت ائمه معصومان(ع) باشیم و مناسبت های مختلف سوگواری نیز زمینه ای برای شناخت بیشتر آن بزرگان است تا بتوانیم در مسیر الهی حرکت کنیم.

 

این کارشناس مذهبی با اشاره به این که حضور در جلسات که متعلق به ائمه اطهار(ع) است قدم اول شناخت و معرفت است، افزود: ورود به این جلسات سبب افاضه فیض می شود و بعد از ورود باید متوجه شویم که کجا وارد شدیم و در مرحله سوم باید شناخت از صاحب مجلس پیدا کرد.

 

وی افزود: در مرحله آخر بعد از ایجاد معرفت در وجود انسان باید به دنبال تقرب باشیم که تشکیل جلسات مذهبی در جوار فرزندان معصومان(ع) خود سبب افزایش برکت این جلسات است و در این مکان مقدس، وجود حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) که یکی از چهار امامزاده واجب التعظیم است، دلیلی بر برکات و تأثیر این جلسات در اعمال ما خواهد بود.

 

به گفته وی، غضب حضرت فاطمه زهرا(س) در زمان شهادت به دلیل مانع شدن دشمن از احقاق حق بوده که در تاریخ نقل شده است که فدک را غصب کردند و حضرت زهرا(س) نیز فدک را برای خدمت به خلق می خواست.

 

وی با اشاره به این که دشمن فدک را با هدف مانع شدن از تبلیغ دین مبین اسلام از حضرت فاطمه زهرا(س) غصب کرد، افزود: دشمن با این ظلم به دنبال جلوگیری از خرج شدن این مال در راه اشاعه دین و خدمت به مستضعفان بود.

 

حجت الاسلام رجبی اشاره به این که هدف از تجلیل ایام فاطمیه، معرفت به آستان اهل بیت(ع) است تا از طریق این معرفت بتوانیم قرب به خدا پیدا کنیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات