۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۲۵۱۴۷۲
مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان:

ارزش ریالی بزرگ‌ترین وقف امسال در استان اصفهان 70 میلیارد ریال است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: مهم ترین و بزرگ‌ترین وقف امسال در استان اصفهان وقف زمین برای احداث خانه سالمندان در شهرستان لنجان است.
حجت الاسلام رضا صادقي

حجت الاسلام رضا صادقی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در حاشیه جلسه شورای اداری مدیران ادارات اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در شهرستان کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، گفت: این وقف زمین وسیعی است که از سوی خیر واقف، ملکی برای ساخت خانه سالمندان در شهرستان لنجان با نیت زیبای ذخیره ای برای آخرت فرزند پزشک مرحوم خود و از محل اموال این پزشک جوان وقف کرد.

 

وی ارزش ریالی این زمین را بالغ بر 70 میلیارد ریال اعلام کرد و یاد آور شد: وقف زمین برای احداث خانه سالمندان، محلی برای تفریح و تفرج سالمندان یکی از نیازهای ضروری در استان اصفهان است.   

 

حجت الاسلام صادقی با تأکید بر جایگاه مهم و ارزشمند وقف در جامعه بیان کرد: وقف سنت پیامبراکرم(ص) و تنها منحصر در دین اسلام نبوده و در ادیان دیگر نیز بوده است، اما پیامبر اکرم(ص) نخستین واقف در اسلام و در ادامه امیرمومنان(ع)، حضرت خدیجه و فاطمه زهرا(س) وقفیاتی داشتند و چاه ها و قنواتی در مدینه باقی مانده است که هنوز هم ادامه دارد و برای مستمندان و نیازمندان هزینه می شود.  

 

وی با اشاره به جایگاه سوم استان اصفهان در بحث موقوفات و امامزادگان در کشور یادآور شد: در زمینه موقوفات آستان قدس رضوی به دلیل وجود نازنین علی ابن موسی الرضا رتبه اول کشور را دارد و استان های فارس و اصفهان رتبه های دوم و سوم را در این زمینه دارند.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، رویکرد مردم به وقف در سال های اخیر را رضایت بخش دانست و افزود: در سال 93 بالغ بر 180 وقف جدید به ویژه برای ساخت مسجد و اماکن متبرکه در استان اصفهان به ثبت رسیده است.

 

حجت الاسلام صادقی با اشاره توهین به پیامبراکرم(ص) از سوی دشمنان دشمنان اسلام یاد آور شد: امسال در استان اصفهان، کلنگ 60 مسجد با نام حضرت رسول اکرم به زمین زده شده است تا سازمان اوقاف و امور خیریه نیز سهمی در این زمینه داشته باشد.

 

وی با اشاره به این که وقفیات خیران، صدقات ماندگاری برای آنها باقی خواهد ماند گفت: مصداق واقعی این عمل واقفان، حبس کردن مال و آزاد گذاشتن درآمد آن بر استفاده عموم است.

 

حجت الاسلام صادقی در ادامه از خیران خواست برای احصاء نیات ضروری و مورد نیاز امروز جامعه به ادارات اوقاف و امور خیریه شهرستان ها مراجعه و برای وقف های جدید از کارشناسان وقف کمک بگیرند.

 

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان اصفهان، امور قرآنی، مزدوجین جوان، خانواده های بی سرپرست، بچه های یتیم، فقرا، نیازمندان و به ویژه دست های مهربانی که بتواند دست های جوانان را بگیرد از جمله ضرورت های بخش وقف اعلام کرد./1307/ت302/ب4

ارسال نظرات