۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۲۵۱۵۱۴
رییس بسیج سازندگی کشور:

توجه به اقتصاد مقاومتی از اولویت‌های گروهای جهادی در سال 94 است

خبرگزاری رسا ـ رییس بسیج سازندگی کشور گفت: در سال 94 تلاش می‌کنیم گروه‌های جهادی را در عرصه‌های اولویت‌دار که یکی از آنها اقتصاد مقاومتی است وارد کنیم همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید همه از روحیه اقتصاد مقاومتی برخوردار شده و این حرکت برزگ را ادامه دهند.
عزيزي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ابراهیم عزیزی رییس بسیج سازندگی کشور پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه جهت اعلام برنامه اردو های جهادی نوروز 94 که در سالن جلسات ساختمان بسیج صدا و سیما برگزار شد، ضمن تشکر از زحمات اصحاب رسانه، گفت: اگر امروز در عرصه‌های مختلف چون اقتصاد مقاومتی، مدیریت جهادی و فرهنگ شاهد حرکت ارزشمند هستیم به خاطر تلاش جهادگونه اصحاب رسانه است که جای سپاس دارد.

 

وی با اشاره به هدف برگزاری اردوهای جهادی در ابتدای سال عنوان کرد: هدف از عزیمت گروه‌های جهادی به مناطق محروم تولید مفاهیم کاربردی، نو و سازنده در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، عمرانی و فرهنگی است.

 

عزیزی افزود: شاخص پویایی اندیشه تولید مفاهیم است و تولید مفاهیم یک اندیشه را ماندگار و عمیق تر می‌کند این مهم است که بپذیریم که بر پایه پویایی اندیشه ناب انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف شکل گرفت.

 

رییس بسیج سازندگی کشور، در ادامه گفت: از همین منظر باور ما این است که تعمیم جهاد در عرصه‌های مختلف غیر از عرصه نظامی و امنیتی یکی از بهترین و مهم‌ترین زمینه تولید اندیشه و مفاهیم در حوزه مدیریتی است.

 

حرکت جهادی یکی از مفاهیم جذاب و سازنده مربوط به حوزه انقلاب اسلامی است

 

وی تصریح کرد: حرکت جهادی یکی از مفاهیم جذاب و سازنده مربوط به حوزه انقلاب اسلامی است که می‌تواند مهر تاییدی بر کارآمدی نظام سیاسی مبتنی بر دین باشد، ما با این شاخصه و نگاه جهادی درعرصه‌های مختلف هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی می‌کنیم.

 

عزیزی با اشاره به تعارض و تناقض مدیریت جهادی با اهداف آن، اظهار داشت: اردوهای جهادی با نگاه و مفهوم مدیریتی مبتنی بر دین اهداف خود را دنبال می‌کند تا از میان این اردوها جهاد علمی و مدیریتی را ارائه دهد.

 

رییس بسیج سازندگی کشور، با اشاره به فعالیت‌های عمرانی در مناطق محروم بیان داشت: گروه‌های جهادی با انجام فعالیت‌های عمرانی و میدانی در مناطق محروم به دنبال معرفی مدیریت جهادی و حاکم کردن آن در جامعه است.

 

وی با اشاره به رویکرد دیگر اردوهای جهادی، ابراز کرد: اگر چه احاد جامعه ما از روحیه جهادی برخوردار هستند اما رویکرد دیگر اردوهای جهادی این است که با همت خود تحرک جهادی را به صورت عینی و عملی در جامعه حاکم می‌کنند.

 

عزیزی در ادامه گفت: گروه‌های جهادی با معرفی یک مدل از روحیه جهادی مبتنی بر رشد و رونق فرهنگ جهادی به نوعی خالق شرایط هستند.

 

در سال 94 اعزام اردوهای جهادی و هجرت تا سقف دو میلیون و پانصد هزار نفر است

 

رییس بسیج سازندگی، با اشاره به برنامه‌های اردوی جهادی سال 93 عنوان کرد: از نخستین برنامه‌های ما در سال 94 اعزام اردوهای جهادی و هجرت تا سقف دو میلیون و پانصد هزار نفر است که در عرصه سازندگی، اقتصاد مقاومتی و سایر عرصه‌ها فعالیت خواهند کرد.

 

وی افزود: کسانی که در این اردوها شرکت می‌کنند عموما افرادی هستند که برای بار اول وارد این ارودها می‌شوند، در اردوی سال 94 نزدیک به 500 گروه جهادی به گروه‌های جهادی سابق افزوده و شناسنامه دار شدند. 3500 گروه افزایش خواهد یافت.

 

عزیزی با اشاره به فعالیت دیگر سال 94 بسیج سازندگی اظهار داشت: در سال 94 مرکز مطالعات و هدایت حرکتهای جهادی احیا و راه‌اندازی خواهد شد، این مرکز در گذشته فعالیت داشت اما در سال 94 با رویکرد جدید راه‌اندازی خواهند شد این مرکز فرصتی برای آموزش گروه‌های جهادی است.

 

در سال 94 گروه‌های جهادی در عرصه‌های اولویت‌دار چون اقتصاد مقاومتی وارد می‌شوند

 

رییس بسیج سازندگی در ادامه گفت: در سال 94 تلاش می‌کنیم گروه‌های جهادی را در عرصه‌های اولویت‌دار که یکی از آنها اقتصاد مقاومتی است وارد کنیم همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند باید همه از روحیه اقتصاد مقاومتی برخوردار شده و این حرکت برزگ را ادامه دهند، اقتصاد مقاومتی فقط برای سال 93 بیش‌بینی نشده است.

 

وی با اشاره به فالیت دیگر سال 94 بیان داشت: از دیگر فعالیت‌های بسیج سازندگی در سال 94 تشکیل قرارگاه‌های منطقه‌ای در راستای ساماندهی گروه‌های جهادی در مناطق محروم کشور خواهند بود.

 

عزیزی ابراز کرد: شورای اندیشه وزران هر ساله تشکیل می‌شد اما در سال 94 به صورت مرکزی برگزار خواهد شد همچنین در سطح استان‌ها نیز تشکیل می‌شود تا فعالیت‌های مهم استان را برنامه‌ریزی کند.

 

رییس بسیج سازندگی عنوان کرد: گروه‌های جهادی در حرکت‌هایی مبتکرانه و به صورت خودجوش بخشی از محرومان را به مناطق زیارتی چون مشهد می‌برند.

 

در ایام تعطیلات نوروز 94 نزدیک به 450 گروه جهادی به مناطق محروم عزیمت می‌کنند

 

وی با اشاره به تعداد گروه‌های اعزامی در سال 94 اظهار داشت: در ایام تعطیلات نوروز نزدیک به 450 گروه جهادی که بالغ بر 18 هزار نفر می‌شوند در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، حمایت و پشتیبانی به مناطق محروم عزیمت می‌کنند، سال گذشته 300 گروه بودند که در سال جاری 30 درصد افزایش داریم.

 

عزیزی با اشاره به مناطق هدف گفت: مناطق هدف مناطق محروم استان‌های خوزستان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان کرمانشاه، لرستان و چهارمحال و بختیاری است که گروه‌های جهادی به این مناطق عزیمت می‌کنند.

 

رییس بسیج سازندگی، اظهار داشت: گروه‌های جهادی با خدمت بی‌منت خود در عرصه‌های مختلف حضور دارند امروز نیز یکی از مشکلات کشور پدیده ریزگردها است گروه‌های جهادی در مهار این پدیده اعلام آمادگی کردند.

 

وی با اشاره به یک پیشنهاد ابراز کرد: پیشنهاد ما این است که یک باشگاه خبرنگاران جهادی با مجموعه‌ای سازمان‌یافته و منظم در کشور راه‌اندازی شود تا تکمیل کننده حرکت‌های جهادی شده و این حرکت مردمی عقبه اطلاع رسانی خوبی داشته باشد.

 

عزیزی در پایان درباره شعار سال 94 گروه‌های جهادی خاطرنشان کرد: شعار گروه‌های جهادی در سال 94 "می‌سازیم تا ساخته شویم" است./807/پ201/ب4                                                                   

ارسال نظرات