۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۸
کد خبر: ۲۵۱۵۲۵

چند خبر کوتاه از آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری رسا ـ توسعه بیمارستان بین‌المللی تبریز، اعزام دانشجویان تبریز به مناطق عملیاتی جنوب و همایش گرامیداشت سالروز تأسیس کانون های مساجد از مهم‌ترین اخبار کوتاه آذربایجان شرقی است.
اخبار کوتاه فرهنگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، شهرام دبیری، رییس بیمارستان بین المللی تبریز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بیمارستان بین المللی تبریز با 45 هزار مترمربع وسعت و 46 هزار مترمربع زیربنا، بزرگترین بیمارستان بخش خصوصی کشور است که در فازهای بعدی تا 70 هزار مترمربع زیربنا توسعه می یابد.

 


وی با بیان این‌که این بیمارستان 300 تختخوابی طراحی شده که در فاز اول با 90 تختخواب فعالیت خود را شروع کرده است، گفت: در سال 85 این بیمارستان را که به صورت نیمه کاره رها شده بود، درمزایده برنده شدیم و با اصلاح پروانه ساخت و اضافه کردن پارکینگ و بخش های سرطان درمانی، فاز اول را با 800 میلیارد ریال اعتبار وارد چرخه خدمات دهی کردیم.

 


دبیری افزود: تعداد سهامداران این بیمارستان 130 نفر از پزشکان متخصص در تخصص های مختلف است و هم اکنون 250 نفر در ان شاغل هستند که با بهره برداری از فازهای بعدی به طور مستقیم برای 600 نفر کار ایجاد می شود.

 


وی با بیان این‌که بخش های اورژانش، سرطان، کودکان، اتاق های عمل و مراقبت های ویژه در این بیمارستان راه اندازی شده و بخش های دیگر به مرور زمان فعال می شوند، گفت: درمان سه بعدی سرطان برای اولین بار در کشور در این بیمارستان راه اندازی شده که در این نوع درمان، هیچ آسیبی به دیگر بافت های بدن نمی رسد.

 


رییس بیمارستان بین المللی تبریز همچنین از راه اندازی مرکز سکته در این بیمارستان خبر داد و گفت: ایجاد چنین مرکزی نیاز تبریز و منطقه شمال غرب است تا حداقل ظرف مدت شش تا 12 ساعت اقدامات اولیه برای جلوگیری از عارضه های بعدی صورت گیرد.

 


دبیری خاطرنشان کرد: راه اندازی طب کودکان و فعال شدن NICU و PICU و همچنین پیوند مغر استخوان، تجهیز بخش دیالیز و خرید دستگاه پیشرفته درمان از اهداف بعدی ترسیم شده در این بیمارستان است.

 


مبارزه با استکبار هدف و وصایای همه شهدا بود

 


غفار رستمی، یکی از رزمندگان لشکر 31 عاشورا در افتتاحیه اردوهای راهیان نور دانشگاه تبریز با گرامیداشت سالروز عملیات های بدر و خیبر، گفت: شهدا در زمان جنگ در شرایط سخت ایثار و استقامت کردند، چراکه هدف و سفارش آن ها مبارزه با استکبار و پشتیبانی از نظام، انقلاب و ولی فقیه بود.

 


وی با بیان این‌که در این عملیات ها رزمندگان در شرایط سخت پیچیده ترین عملیات آبی-خاکی دنیا را اجرا کردند و تا آخرین نفس در برابر دشمن ایستادند، تصریح کرد: شهید مهدی باکری همیشه و در همه عملیات ها در کنار نیروهایش بود و ان ها را همراهی می کرد.

 


رستمی برگزاری راهیان نور را برای شناخت جوانان با دوران دفاع مقدس و شهدا موثر دانست و ادامه داد: شهدا میزبان شما هستند و دعوت کرده اند چراکه آنها بر اساس آیه «ولا تحسبن الذین.....» زنده اند و شما باید بدانید شهید باکری ها چه کرده و چه سختی ها را تحمل کردند.

 


مساعدت 81 میلیون ریالی حامی نیکوکار برای 113 نفر از ایتام دانش آموز

 


خالد سیار، معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی گفت: یک حامی نیکوکار بیش از 81 میلیون ریال کمک هزینه تحصیلی برای 113 نفر از ایتام دانش آموز  مساعدت کرد. این خیر همچنین 58 میلیون ریال نیز برای 78 خانوار از مددجویان مشمول طرح محسنین کمک کرد.

 


وی با بیان این‌که این نهاد آماده جمع آوری کمک های نقدی و غیر نقدی خیرین نیکوکار به نیازمندان می باشد.، گفت: بیش از 30 هزار حامی نیکوکار در استان چتر حمایتی خود را بر 5 هزار یتیم گسترانیده اند و طی 11 ماهه امسال 114 میلیارد ریال مساعدت کرده اند.

 


معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان آذربایجان شرقی یادآور شد: طرح محسنین هم شامل حمایت مستمر از خانواده های غیر یتیم توسط حامیان می باشد.

 


همایش گرامیداشت سالروز تأسیس کانون های مساجد برگزار می شود

 


محمد هادی نیا، مسؤول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش سالروز تأسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد در استان آذربایجان شرقی، با تجلیل از 77 نفر از فعالان کانون های مساجد در این استان برگزار می شود.

 


وی تجلیل از روحانیان، ائمه جماعات، مدیران مسؤول، مدیران فعال خانه فرهنگ دیجیتال، فعال کتابخانه ای و کتابداران فعال، مربیان چهره به چهره فعال، مدیرمسئول فعال کانون روستایی و کانون تخصصی، فعالان حوزه حجاب و عفاف و پژوهش در کانون های مساجد و نفرات برتر مسابقات قرآنی مدهامّتان از دیگر بخش های این همایش اعلام کرد./935/پ203/ب4

ارسال نظرات