۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۲۵۱۶۱۲
آیت الله حائری شیرازی:

مدیریت دینی آسیب های اجتماعی را از بین می برد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری گفت: مردم اگر آن گونه که دین به ما آموخته زندگی خود را مدیریت کنند شاهد معضلات اجتماعی مثل کاهش ازدواج و افزایش رشد طلاق نخواهیم بود.
آيت الله حائري شيرازي

به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله محی الدین حائری شیرازی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در آخرین سخنرانی پیش از دستور جلسه پایانی هفدهمین اجلاس مجلس خبرگان با تلاوت آیاتی از قرآن کریم از مشکلاتی که بر سر راه ازدواج جوانان وجود دارد سخن گفت و از ترویج برخی تجملات دست و پاگیر در زمینه ازدواج به شدت انتقاد کرد و افزود: «آنچه امروز شاهد آن هستیم که جوانان زیربار ازدواج نمی روند هیچ تناسبی با آیات و روایات و سنت اهل بیت ندارد.

 

وی اظهار داشت :امروز نیاز داریم آنچه دین به ما دستور داده برای مردم بیان کنیم. مردم اگر آن طور که دین به ما آموخته زندگی خود را مدیریت کنند شاهد معضلات اجتماعی مثل کاهش ازدواج و افزایش رشد طلاق نخواهیم بود هر راهکار اسلامی ناقصی، مشکلاتی را برای ما پدید می آورد. ما باید راهکار را تکمیل کنیم و نسخه شفا بخش اسلامی را کشف کنیم تا دیگرانی که می خواهند حکومت اسلامی تشکیل دهند و از ما راهکار می خواهند دست ما پر باشد».

 

 نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری در ادامه از برخی سیاست های بانکی و پولی که در کشور جریان دارد انتقاد کرد و درباره این گونه سیاست ها ابراز نگرانی نمود و ابراز داشت: «ما برای حل مشکل بانک ها قانون فعلی یا بانکداری اسلامی و بدون ربا را ارائه دادیم. ممکن است تأمین پول لاتُظلَمون و لاتَظلِمون هم قابل تجربه باشد لذا به ضرس قاطع در رد آن عجله نکنیم»./1323/د102/ج

ارسال نظرات