۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۱۸
کد خبر: ۲۵۱۶۱۹
جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان اصفهان:

فرهنگ سازی، نقش مهمی در عدم استفاده مردم از گیرنده‌های ماهواره‌ای دارد

خبرگزاری رسا ـ سردار فدا با اشاره به استقبال مردم اصفهان از طرح جمع آوری داوطلبانه گیرنده‌های ماهواره ای گفت: باید با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی مردم را تشویق به عدم استفاده از گیرنده های ماهواره ای کرد.
تأثيرات ماهواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، سردار مجتبی فدا جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان، عصر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فعالیت دقیق و مفید پایگاه‌ها، حوزه ها و نواحی مقاومت استان اصفهان در زمینه جمع آوری داوطلبانه گیرنده های ماهواره ای اظهار کرد: این طرح به صورت کاملا داوطلبانه بوده و هیچ گونه اعمال فشاری در این طرح وجود نداشته است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در این طرح تلاش شده است تا نسبت به آسیب های شبکه های ماهواره ای به صورت گسترده اطلاع رسانی شود، اطلاع رسانی و هدایت و آگاه سازی عوامل نصب کننده تجهیزات ماهواره ای بخشی از این طرح بوده است ضمن اینکه با آگآه سازی مردم و روشنگری موفق به تشویق مردم به تحویل داوطلبانه گیرنده های ماهواره ای شده ایم.

 

فدا با بیان اینکه در برنامه های روتین نیروهای بسیج در سطح گسترده در پایگاه ها و حلقه های صالحین اقدام به روشنگری آسیب‌های ماهوراه کردند، ابراز کرد: در سال جاری 10 درصد استفاده کنندگان گیرنده های ماهواره ای کاهش داشته‌اند که این موضوع با توجه به فعالیت‌های سپاه استان اصفهان در زمینه آگاه سازی مردم بوده است.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان تصریح کرد: در ازای هر دستگاه گیرنده ماهواره ای که افراد تحویل می‌دهند یک دستگاه گیرنده دیجیتال به آنها تحویل داده می‌شود، افراد نسبت به آسیب‌های شبکه های ماهواره ای آشنا نیستند و زمانی که با این آسیب‌ها آشنا می‌شوند نگرش آنها نسبت به استفاده از این گیرنده ها تغییر می‌کند.

 

 

وی با بیان اینکه هزینه های این جمع آوری ماهواره ها بسیار زیاد بوده است اظهار کرد: باید سطح فرهنگی و باور مردم به جایی برسد که خود مردم بدون اینکه چیزی به آنها داده شود و بدون هیج جایزه و تشویقی اقدام به کنار گذاشتن این تجهیزات عدم استفاده از گیرنده‌های ماهواره ای کنند.

 

فدا این حرکت را شکستن خاکریز اول دشمن دانست و افزود: برای ادامه این طرح باید هزینه‌های بسیاری را متقبل شویم و به همین جهت لازم است که با فرهنگ سازی ظرفیت‌های عدم استفاده از گیرنده‌های ماهواره‌ای در مردم ایجاد شود و نیازی نباشد هزینه‌های سرسام آوری در این راه صرف شود.

 

جانشین فرمانده سپاه صاحب الزمان استان اصفهان با اشاره به نقش اساسی بانوان در جلوگیری از آسیب‌های فرهنگی در کانون خانواده گفت: بسیج جامعه زنان استان با روش چهره به چهره در زمینه حجاب فعالیت داشته‌اند و توانسته اند بیش از 6 هزار خانم را تشویق به استفاده از حجاب برتر چادر کنند./1304/پ202/ب4

ارسال نظرات