۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۵
کد خبر: ۲۵۱۶۳۲
قائم مقام شورای عالی قرآن:

تجربه پیشکسوتان قرآنی مورد توجه قرار گیرد

خبرگزاری رسا ـ قائم مقام شورای عالی قرآن خواستار توجه به شان، جایگاه و منزلت قرآن از سوی متسابقین و بهره مندی از تجربه آنها به عنوان پیشکسوت قرآنی شد.
 سيد علي سرابي

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، سید علی سرابی روز چهارشنبه20 اسفند در گردهمایی هشتمین دوره ،آموزش ، ارزیابی و انتخاب قاریان و حافظان ممتاز کشور گفت:نحوه انتخاب نفرات ممتاز و نمایندگان ایران درمسابقات بین المللی همیشه با چالش هایی مواجه بوده است ، اگر چه برخی از مسابقات به دلیل متقن بودن سیستم داوری و برگزاری برای شرکت کندگان مطلوب تر است.

 

وی گفت: معمولا باید افرادی به مسابقات بین المللی اعزام شوند که بتوانند در مسابقات بین المللی رتبه بالایی بدست آورند و سیاست جمهوری اسلامی در این مورد تبلیغی است.

 

سرابی متذکر شد:افرادی که برای مسابقات بین المللی انتخاب شده اند، دارای رتبه های بالای کشوری هستند و از چند سال گذشته معدل حضور متسابقین ما، معدل خوبی بوده است.

 

وی به آسیب شناسی در این مورد پرداخت و افزود: راهکارهایی برای انتخاب بهتر و توسعه دایره امکان انتخاب متسابقین برای سال آینده مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

سرابی بهره گیری از تجربیات متسابقین پیشکسوت قرآنی برای استفاده از ظرفیت قرآنی را مورد تاکید قرار داد: باید از تجربه و ابتکارات متسابقین که در مسابقات بین المللی قرآن مقام کسب کرده اند به عنوان پیشکسوت استفاده کرد.

 

وی خاطرنشان کرد: قهرمانان قرآنی از جایگاه و شان بالایی در جامعه برخوردارند و کار آنها در نظام فرهنگی، راهبردی است و این موضوع مسئولیت ما را نسبت به جایگاه شان حساس تر می کند.

 

سرابی رهنمودهای قرآنی مقام معظم رهبری را در این خصوص یادآور شد و افزود: در منظومه تمدن اسلامی، باید کار کرد و نقش آفرینی خود را بازشناخت تا بتوانیم الگویی برای جها ن معاصر ارائه کنیم .

 

این مقام قرآنی در پایان خواستار توجه به جایگاه و شان متسابقین در مسابقات داخلی و بین المللی از سوی شرکت کنندگان در این مسابقات شد.

 

 

وی متذکر شد: باید از باب امر به معروف داور به متسابق، متسابق به حافظ و ... این موضوع را گوشزد کند،که امروز به برکت وجود مقام معظم رهبری که در ترویج فرهنگ قرآنی، نقش آفرینی می کند، جامعه قرآنی الگو قرار گرفته است و به این خاطر حساسیت های زیادی درجامعه وجود دارد./1325/د102/ف

 

ارسال نظرات