۲۰ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۷
کد خبر: ۲۵۱۶۳۸
مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر مشهد اردهال:

حضرت فاطمه حجت خدا بر امامان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر گفت: از امام حسن عسکری(ع) روایت است که ما امامان حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت فاطمه زهرا(س) حجت خدا بر ما است.
حضرت فاطمه زهرا(س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام سید حسین کاظمی، مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) سه شنبه شب در جوار مضجع نورانی حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) روستای دارالسیاده علوی کاشان، گفت: از امام حسن عسکری(ع) روایت است که ما امامان حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت فاطمه زهرا(س) حجت خدا بر ما است.

 

وی افزود: امامان معصوم(ع) به نام حضرت فاطمه(س) حساس بودند به طوری که امام صادق(ع) با شنیدن نام فاطمه گریه می کرد و سفارش داشت که مبادا به فرزند خود که نامش فاطمه است توهین کنید.

 

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به این که یکی از نام های حضرت زهرا(س) محدثه است، گفت: امام راحل در وصیت نامه خود حضرت فاطمه زهرا(س) را محدثه خطاب می کند که تولد بنیان گذار کبیر انقلاب با تولد جده اش در یک روز است.

 

مدیر مرکز فرهنگی قرآنی علی بن باقر(ع) گفت: جبرئیل سید ملائک است که بر پیامبر(ص) نازل شد و خطاب به مردم گفت که صدایتان را بر رسول خدا بلند نکنید، جلوتر از ایشان حرکت نکنید و ایشان را به نام صدا نزنید که حضرت فاطمه(س) پیامبر(ص) را رسول خدا خطاب می کرد.

 

وی با اشاره به این که حضرت محمد(ص) از دخترش درخواست می کرد که مرا بابا صدا بزن تا خوشحال شوم، گفت: فراق پیامبر(ص) برای حضرت زهرا(س) بسیار سخت بود که جبرائیل در این زمان با ایشان سخن می گفت و امام علی(ع) آن سخنان را یادداشت کرده که نامش صحیفه فاطمیه است.

 

حجت‌الاسلام کاظمی افزود: به علت این که بعد از رحلت پیامبر(ص) جبرائیل بر وجود حضرت فاطمه زهرا(س) نازل می شده است، ایشان را محدثه نامیده اند و نماز حضرت زهرا(س) دو نماز دو رکعتی است که بعد از حمد پنجاه مرتبه سوره توحید خوانده می شود.

 

وی با اشاره به این که مقام حضرت زهرا(س) به قدری بود که جبرائیل با او سخن می گفت، تأکید کرد: هر کس به حضرت فاطمه زهرا(س) متوسل شود، گره از کارش باز می شود که بسیاری از بزرگان ما در زمان مشکلات خود به ایشان متوسل می شدند.

 

حجت الاسلام کاظمی گفت: هدیه پیامبر(ص) به حضرت زهرا(س)، دستور چگونه خواندن دو رکعت نماز بود که ما نیز می توانیم با یاد دادن یک حدیث به فرزندان خود هدیه ای را به آنها اهدا کنیم./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات