۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۷:۴۵
کد خبر: ۲۵۱۶۴۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

نهادینه شدن سبک زندگی اسلامی سبب اصلاح فرهنگ عمومی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که اگر سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی کلمه در کشور عملیاتی شود و مورد توجه یکنواخت همه دستگاه های فرهنگی قرار گیرد، فرهنگ عمومی هم اصلاح می شود، گفت: راز تشکیل شورای فرهنگ عمومی این است که انقلابی در عرصه فرهنگ صورت گیرد.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، شامگاه چهارشنبه، 20 اسفندماه، در آخرین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که با حضور دبیر کشوری این شورا به میزبانی دفتر امام جمعه شهرکرد برگزار شد، با بیان این که مهم ترین مسأله امروز کشور، امور فرهنگی است، تصریح کرد: این نظام بر اساس فرهنگ اسلامی شکل گرفته است که اگر مورد غفلت قرار گیرد؛ به یقین نظام از مسیر اصلی خود خارج شده و جمهوری اسلامی شکل نگرفته است.

 

امام جمعه شهرکرد با بیان این که زمانی جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه شکل می گیرد که همه برنامه ریزی ها و سمت و سوهای کشور بر اساس اسلام باشد و همه دغدغه اسلام را داشته باشند، ابراز کرد: نهادینه کردن اسلام در جامعه تنها با شعار دادن و حرف زدن تحقق نمی یابد؛ اسلام پیش از آن که یک شعار باشد، حقیقتی عملی است که باید هم در دل ها و هم در اعضا و جوارح افراد نمود پیدا کند.

 

اسلام شعاری بزرگ ترین خسران برای نظام است

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که اسلام شعاری بزرگ ترین خسران برای نظام است، خاطرنشان کرد: به یقین اگر اسلام و فرهنگ اسلامی در کشور به درستی ساری و جاری نشود، وجود ما بی خاصیت می شود و نمی توان هیچ گونه توجیهی برای حضور خود داشته باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به این که زمانی می توان در حاکمیت ها و جهت دهی ها توجیه داشت که اسلام به معنای واقعی کلمه در باورها و اعضا و جوارح ما جاری باشد، تصریح کرد: راز تشکیل شورای فرهنگ عمومی این است که انقلابی در عرصه فرهنگ صورت گیرد.

 

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تأکید بر این که خدمت به مردم و پیش بردن انقلاب در همه عرصه ها باید در دستور کار همه مسؤولان و دلسوزان نظام قرار گیرد، اظهار داشت: اما آن چه شاه کلید نظام است و باید به خوبی در جامعه مورد توجه گیرد امور اسلامی در جامعه است که اگر خوب نهادینه شد و اسلام ناب محمدی(ص) رونق یافت، سایر امور انقلاب از جمله اقتصاد، مدیریت، فرهنگ و امور عمرانی هم در سایه اسلام مدیریت می شود.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، بروز و ظهور مشکلات در برخی از عرصه ها را ناشی از حاکم نشدن درست اسلام در جامعه بیان کرد و گفت: اگر در عرصه سیاست، اقتصاد و چالش های دیگر کشور مشکل وجود دارد به خاطر آن است که باورهای اعتقادی و دینی به خوبی در بین مردم نهادینه نشده است و به عنوان فرهنگ عمومی مردم قرار نگرفته است.

 

رییس استانی حوزه علمیه چهارمحال و بختیاری با بیان این که شورای فرهنگ عمومی قانونمند است و ضابطه دارد، به تشریح جایگاه این شورا در کشور پرداخت و اظهار داشت: جایگاه شورای فرهنگ عمومی تشریفاتی نیست بلکه مصوبات این شورا جنبه قانونی دارد و همه موظف به اجرای آن ها هستند.

 

این مقام مسؤول با تأکید بر این که جایگاه شورای فرهنگ عمومی تصویب شده است و پشتوانه قانونی دارد، خاطرنشان کرد: زمانی می توانیم از این جایگاه به خوبی استفاده کنیم که همه کشور در جهت معارف الهی حرکت کنند و برای مبارزه با فرهنگ ها و سنت های غلط، انقلاب عمومی صورت گیرد.

 

وی با تأکید بر این که اگر سبک زندگی اسلامی به معنای واقعی کلمه در کشور عملیاتی شود و مورد توجه یکنواخت همه دستگاه های فرهنگی قرار گیرد، فرهنگ عمومی هم اصلاح می شود، ابراز داشت: سبک زندگی اسلامی برای همه زوایای زندگی بشری راهکار دارد؛ اگر محور همه شوراهای فرهنگ عمومی بر مبنای سبک زندگی اسلامی شکل گیرد، به یقین همه مشکلات برطرف خواهد شد و این مسأله مهمی است که بسیاری از آن غافلند.

 

وی همچنین با اشاره به مشکلات فراوان فرهنگی در این استان، خالی بودن مساجد و کمبود روحانی برای بسیاری از مناطق استان را از مهم ترین مشکلات فرهنگی دانست و تقویت حوزه های علمیه و توجه شورای فرهنگ عمومی کشور به کمبود مبلغان دینی در مناطق محروم را راه گشای بسیاری از مشکلات فرهنگی بیان کرد./9457/پ202/ب4

ارسال نظرات