۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۵۱۷۰۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تداوم راه شهدا انقلاب را در برابر دشمنان بیمه می کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تا زمانی که راه شهدا را ادامه داده و آرمان های آنها را در کشور پیگیری کنیم، دشمنان انقلاب نخواهند توانست در برابر ما پیروز شوند.
امام جمعه بجنورد - مراسم تشييع شهداي گمنام

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی امروز در مراسم تشییع سه شهید گمنام در بجنورد، با قدردانی از حضور گسترده مردم شهیدپرور استان در این آیین، اظهار کرد: مردم خراسان شمالی با حضور پرشور خود در مراسم استقبال و تشییع پیکر مطهر این شهدا بار دیگر پایبندی خود به آرمان ها و ارزش های شهدا را نشان دادند.

 

وی اضافه کرد: امروز حال و هوای استان خراسان شمالی به واسطه تشییع و تدفین این شهدای گمنام روحانی و ستودنی شده و این موضوع نشان دهنده وفاداری مردم به اهداف متعالی انقلاب و نظام و فرهنگ ایثار و شهادت است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی حضور معنادار مردم استان در مراسم تشییع و تدفین این شهدا را ناشی از بصیرت دینی مردم دانست و افزود: باید همه مسؤولان و متولیان برای ارتقای بعد دینی و این بصیرت اسلامی مردم تلاش کنند.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اگر چه این شهدا گمنام بوده و اقوام و کسان آنها مشخص نیست اما در هر صورت آنها انسان های خالص، متعهد و دین داری بوده اند که برای دفاع از اسلام و انقلاب جان فشانی کرده اند.

 

وی با بیان این که تمامی شهدای دوران دفاع مقدس در مسیر ولایت و قرآن از جان گذشتگی کرده اند، افزود: در حاضر همه ما بازماند گان شهدا وظیفه داریم از سیره آنها پیروی کرده و راه و آرمان آنها را ادامه دهیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر الگوگیری از شهدا در بخش های مختلف زندگی، خاطرنشان کرد: اگر سیره و روش شهدا در بخش های مختلف مدیریتی، اجتماعی، فرهنگی و ... کشور حاکم شود به یقین میزان موفقیت در این بخش ها به صورت چشمگیری افزایش خواهد یافت.

 

رییس شورای استانی حوزه های علمیه استان خراسان شمالی افزود: شهدای گرانقدر هشت سال دفاع مقدس میراث گرانبهایی برای مردم ایران به یادگار گذاشته اند و به همین دلیل نیز همه مردم و مسؤولان وظیفه دارند برای حفظ و تداوم راه این شهیدان در میدان حاضر باشند.

 

وی تأکید کرد: تا زمانی که راه شهدا را ادامه داده و آرمان های آنها را در کشور پیگیری کنیم، دشمنان انقلاب نخواهند توانست در برابر ما پیروز شوند.

 

گفتنی است، امروز مراسم تشییع پیکر مطهر سه شهید گمنام دوران دفاع مقدس از محل مسجد انقلاب تا میدان شهید کلاته ای بجنورد برگزار و با قرائت نماز میت به امامت حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد و نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی بر پیکر این شهدا پایان یافت.

 

پس از قرائت نماز میت پیکر یکی از این شهدای گمنام که 25 سال سن داشت و در جزیره مجنون به شهادت رسیده بود؛ برای تدفین به مقر فرماندهی سپاه حضرت جوادالائمه(ع) استان خراسان شمالی منتقل شد.

 

همچنین پیکر دو شهید گمنام دیگر که در زمان شهادت 16و 20 سال سن داشته و در دوران دفاع مقدس در مناطق زبیدات عراق به شهادت رسیده بودند نیز برای تدفین به شهر مرزی راز، مرکز شهرستان راز و جرگلان منتقل شده تا در تپه نورالشهدای این شهر به خاک سپرده شوند.

 

لازم به یادآوری است، تاکنون 44 شهید گمنام در 22 نقطه استان خراسان شمالی به خاک سپرده شده اند./9314/پ202/ب4

ارسال نظرات