۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۲۵۱۷۱۹
واعظ زاده:

تحقق الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیازمند سرعت و شتاب است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای عالی مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت با تأکید بر این‌که بسیاری از حرکت‌های اجتماعی مسیر پیشرفت را طی نمی‌کنند، گفت: پیشرفتی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، مفهوم سرعت و شتاب را نیز در خود جای داده است.
صادق واعظ زاده

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، صادق واعظ زاده، رییس شورای عالی مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت در همایش ملی پیشرفت از منظر قرآن و حدیث که صبح امروز در سالن همایش مدرسه عالی امام خمینی(ره) قم برگزار شد، به ایراد سخن پرداخت.

 

وی تصریح کرد: در این همایش که برای نخستین بار با حضور جدی حوزه‌های علمیه در خصوص پیشرفت برگزار شده است، باید به اساسی‌ترین موضوعات پیشرفت پرداخت تا در همایش بعدی به زیر موضوعات پرداخته شود.

 

واعظ زاده با بیان این‌که تحقق الگوی پیشرفت باید پاسخگوی مهم‌ترین مسائل کشور باشد، تأکید کرد: زمانی که از پیشرفت صحبت می‌شود، الگوی پیشرفت اشخاص مورد بررسی قرار نمی‌گیرد چراکه پیشرفت اجتماع، مدنظر اصلی الگوی پیشرفت اسلامی است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز الگوی پیشرفت اسلامی موضوع اصلی پژوهش در دنیای صنعتی نیست اما این دلیل نمی‌شود که ما نیز به آن نپردازیم چراکه پیشرفت اجتماع یکی از موضوعات اساسی است که در معارف و مبانی اسلامی به آن توجه شده است.

 

رییس شورای عالی مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت با بیان این‌که مهم‌ترین ویژگی حیات هوشمند، ذی روح بودن است، خاطرنشان کرد: حیات هوشمند در جایی مطرح می‌شود که روح وجود داشته باشد در حالی که این روح اجتماعی از دوره رونسانس در جوامع غربی به یک خرافه تبدیل شده است.

 

واعظ زاده با بیان این‌که حرکت نیاز به انگیزه‌ای دارد که جامعه بدون روح از آن برخوردار نیست، تصریح کرد: جامعه امروز نیازمند روح اجتماعی است و مادامی که بی روح باشد، حرکت جمعی صورت نمی‌گیرد.

 

وی عنوان کرد: انسان به دنبال فطرتی خداجو و یافتن یک حقیقت متعالی است؛ از این رو لزومی ندارد که معارف اسلامی را کنار بگذاریم تا الهه پرستی رواج یابد.

 

رییس شورای عالی مرکز الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت با تأکید بر این‌که بسیاری از حرکت‌های اجتماعی مسیر پیشرفت را طی نمی‌کنند، گفت: تعالی یافتن حرکت اجتماعی، نیازمند تدبیر و آرمان و هدف است؛ پیشرفتی که رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند، مفهوم سرعت و شتاب را نیز در خود جای داده است./997/پ202/ی

ارسال نظرات