۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۲۵۱۷۳۵
استاد حوزه علمیه خراسان مطرح کرد؛

ضرورت الگوگیری زوج‌های جوان از زندگی حضرت زهرا و امام علی

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه خراسان با اشاره به مهریه حضرت زهرا(س) که ناچیز بود، گفت: بانوان از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند و مراسم ازدواج را آسان برگزار کنند تا جلوی تجملات گرفته شود.
ازدواج

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت‌الاسلام‌ مهدی خادمیان آرانی، استاد حوزه علمیه خراسان، ظهر امروز در همایشی که با حضور دبیران دین وزندگی آموزش‌وپرورش خراسان جنوبی و با همکاری حوزه‌های علمیه خراسان جنوبی در مجتمع غدیر بیرجند برگزار شد، با بیان این‌که مقام نورانی حضرت زهرا از کودکی در ایشان نمایان بود، گفت: وقتی پیامبر به چهره حضرت زهرا(س) نگاه می‌کرد شاد می‌شد.

 

وی ویژگی بارز حضرت زهرا(س) را علم دانست و افزود: هریک از بانوان صدر اسلام خصیصه‌ بارزی داشته است مثل زیبایی ساره، توبه حوا و علم ویژگی برجسته زهرا(س) است که ایشان به‌عنوان بزرگ‌ترین بانوی عالم جهان شناخته می‌شوند.

 

استاد حوزه علمیه خراسان بابیان این‌که نور حضرت زهرا(س) قبل از خلقت آدم وجود داشته است، ادامه داد: نور حضرت زهرا با یک سیب به زمین منتقل شد.

 

وی با اشاره به نام‌های حضرت زهرا(س) تصریح کرد: نام حضرت زهرا(س) در آسمان‌ها هانیه و منصوره و در زمین فاطمه و زهرا است.

 

حجت‌الاسلام‌ خادمیان افزود: پیامبر(ص) حضرت زهرا(س) را قلب، روح و جان خود می‌خواند و وقتی چهره ایشان را می‌دید شاد می‌شد.

 

وی با انتقاد از این‌که چشم‌وهم‌چشمی در جامعه گسترش پیداکرده است، اظهار کرد: شایسته است انسان زندگی معمولی متعادلی داشته باشد و از چشم‌وهم‌چشمی در زندگی پرهیز کند.

 

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به مهریه حضرت زهرا(س) که ناچیز بود، افزود: بانوان باید از حضرت زهرا(س) الگو بگیرند و مراسم ازدواج را آسان برگزار کنند تا جلوی تجملات گرفته شود.

 

وی با توصیه به بانوان مبنی بر این که به همسر خود احترام بگذارند، گفت: مرد غرور و احترام دارد نباید با خواسته‌های بی‌جا غرور مرد را از بین برد بلکه باید مرد از همسرش تقاضای خواسته و نیازی بکند.

 

حجت‌الاسلام‌ خادمیان با اشاره به این‌که آمار طلاق در کشور افزایش‌ یافته است، ادامه داد: 30 درصد طلاق در کشور را افراد زیر 20 سال تشکیل می‌دهد.

 

وی با بیان این‌که اگر زندگی حضرت زهرا(س) و حضرت علی (ع) را در زندگی مشترک بکار ببندیم، آمار طلاق کاهش پیدا می‌کند، تصریح کرد: مرد با ابراز احساسات به همسرش روابط عاطفی را مستحکم می‌کند.

 

استاد حوزه علمیه مشهد با اشاره به فرموده حضرت علی(ع) که غم‌های عالم با نگاه به چهره حضرت فاطمه(س) از بین می‌رفت، گفت: حضرت زهرا(س) آیین همسرداری را رعایت می‌کرد هیچ‌وقت از حضرت علی(ع) چیزی نمی‌خواست که نتواند برآورده سازد.

 

وی افزود: یکی از مشکلات خرج‌های اضافی زندگی ممکن است این باشد که پول حرام به زندگی آورده شود که بنیان خانواده را از هم می‌پاشند.

 

حجت‌الاسلام خادمیان ادامه داد: حضرت زهرا(س) حق همسایگی را رعایت می‌کرد ابتدا برای همسایگانش دعا می‌کرد بعد برای خویشان و نزدیکان خود دعا می‌کردند.

 

وی با اشاره به ذکر حضرت زهرا(س) اظهار کرد: ذکر حضرت عظمت دارد و برای رشد و تعالی دنیا آخرت است.

 

استاد حوزه ادامه داد: با نماز حضرت زهرا(س) که به نماز ابوابین و نماز حضرت علی(ع) مشهور است گناهان بخشیده می‌شود و ارتباط باخدا محقق می‌شود.

 

وی با بیان این‌که دنیا دنبال چشمه زیبایی است، افزود: اهل‌بیت سرچشمه زیبایی هستند که باید شناخته شوند و به جهانیان معرفی شوند تا نور حق همه‌جا را روشن کند./968/پ202/ب4

ارسال نظرات