۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۲
کد خبر: ۲۵۱۷۶۳

نشست مسؤولان جامعة الزهرا با همسران طلاب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست مسؤولان جامعة الزهرا(س) با همسران طلاب با موضوع بررسی آثار و پیامدهای تحصیل همسران در خانواده در جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.
جامعه الزهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مسؤولان جامعة الزهرا(س) امروز در نشستی با همسران طلاب به بررسی آثار و پیامدهای تحصیل همسران در خانواده پرداختند.

 

بر اساس این گزارش این مراسم با حضور حجت الاسلام جعفر یوسفیان، معاون فرهنگی تبلیغی جامعة الزهرا(س)، حجت الاسلام حسین حاجی‌زاده، معاون آموزش جامعه الزهرا(س)، حجت الاسلام اصغر اخوی، مدیر مرکز مشاور جامعة الزهرا(س) و همسران و خانواده خواهران طلبه در جامعه الزهرا(س) قم برگزار شد.

 

حجت الاسلام یوسفیان با بیان این که معاونت تبلیغی فرهنگی جامعه الزهرا(س) خواهران از سه بخش تبلیغ، هنر و رسانه تشکیل شده است، گفت: کسانی که قدرت بیان بالایی دارند؛ از منبر و سخنرانی آنها استفاده در امر تبلیغ استفاده می‌شود، کسانی که قلم توانایی دارند در واحدهای هنر جامعه الزهرا(س) مشغول به فعالیت هستند و افرادی نیز در بخش تولید رسانه ای این مرکز عملی فعال هستند حدود 200 برنامه برای صدا و سیما تهیه کرده اند.

  

معاون فرهنگی تبلیغی جامعة الزهرا(س)، گفت: در این مرکز علمی طرح مطالعه آثار شهید مطهر را به 12 گونه انجام می‌دهد و یکی از کم نظیرترین طرح مطالعه این آثار در سطح کشور است.

  

حجت الاسلام حسین حاجی‌زاده، در ادامه این نشست به نحوه پذیرش طلاب در جامعه الزهرا(س) اشاره کرد و گفت: یکی از شرایط پذیرش خواهران در جامعه الزهرا(س) این است که سرپرست یا همسر آنها رضایت تحصیلی بدهند تا مشکلات برای خانواده‌ها پیش نیاید.

 

معاون آموزش جامعه الزهرا(س) گفت: برنامه‌های آموزشی تمام وقت، نیمه وقت، پاره وقت و غیرحضوری برای بانوان دارد تا هر فردی متناسب با زندگی خانوادگی خویش در این دوره‌ها شرکت کنند.

 

در ادامه این نشست، حجت الاسلام اخوی به آثار مثبت تحصیل بانوان در جامعه اشاره کرد و گفت: رشد اخلاق، رشد علمی فکری، سیاسی و اجتماعی در جامعه، پرورش استعدادها در ابعاد مختلف، آرامش روانی از پیامدهای مثبت تحصیل بانوان است.

 

مدیر مرکز مشاور جامعة الزهرا(س) بیان کرد: زمانی که همسران و خانواده‌ها از تحصیل بانوان حمایت کنند با آن‌ها همیار و همدل باشند به طور قطع آن‌ها پیشرفت مناسبی در عرصه تحصیل و تبلیغ خواهند داشت.

 

وی در ادامه به آسیب‌های تحصیل و پیامدها منفی همسران اشاره کرد و گفت: خستگی جسمی، عدم توانایی در نظم و نظافت خانواده، اولویت و ترجیح دادن به درس خواندن، عدم اهمیت به خانواده و تربیت فرزندان و عدم تمکین از مشکلات تحصیلات بانوان است.

 

حجت الاسلام اخوی ابراز کرد: برای کاهش این آسیب‌های باید همسران و خانواده‌ها به نقاط مثبت تحصیل بانوان توجه کنند، توقعات و انتظارات معقولی از همسران خویش داشته باشند و بانوان نیز متناسب با شرایط خانودگی شان در دوره‌های مختلف تحصیلی جامعه الزهرا(س) شرکت کنند./998/پ203/ف

ارسال نظرات