۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۴
کد خبر: ۲۵۱۷۷۱
آیت الله مکارم شیرازی:

تعامل با دولت به معنای چشم پوشی مجلس از وظایف نظارتی نیست

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر همگرایی دولت و مجلس برای حل مشکلات کشور، تصریح کرد که تعامل به معنای چشم پوشی از وظیفه نظارتی مجلس نیست.
آيت الله مکارم شيرازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار امیرآبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر شرایط خاص و حساس کشور تصریح کرد: در شرایط کنونی همه باید دست به دست هم دهند و نباید دولت را تضعیف کرد.


این مرجع تقلید با اشاره به لزوم تعامل دولت و مجلس با یکدیگر خاطرنشان کرد: تعامل و همکاری به معنای نفی و چشم پوشی از وظیفه نظارت قوی مجلس نیست و مجلس در این زمینه باید وظیفه خود را انجام دهد.


استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم نگاه جدی نمایندگان مجلس به حل مشکلات مردم و کشور، افزود: نباید به گونه ای عمل شود که هر فردی به فکر انتخابات آینده خود باشد، بلکه باید به فکر مردم منطقه اش و کل کشور باشد.


این مرجع تقلید تاکید کرد: اگر مردم مشاهده کنند که خالصانه به آنها خدمت می شود قدردان و سپاسگذار هستند.

 

قم با مشکلات بسیاری دست به گریبان است/ به آقای روحانی گفتم باید به قم توجه ویژه شود
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه بر لزوم توجه جدی به قم تاکید و تصریح کرد: شهر مقدس قم با وجود این که جایگاه و موقعیتی برجسته دارد با مشکلات بسیاری دست به گریبان است و باید برای حل مشکلات به این شهر کمک شود.


وی تاکید کرد: در جلسه ای که آقای حجت الاسلام والمسلمین روحانی تشریف آوردند به ایشان مسائل و مشکلات قم را گفتیم و ایشان نیز انکار نکرد و مایلند که کمک کنند تا مشکلات حل شود.


حضرت آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: قم شهری ویژه است؛ افزون بر این که طبق آمار سالیانه پذیرای 20 میلیون زائر است، مرکز حوزه علمیه بزرگ جهان اسلام است و طبعا نگاه و حمایت از این شهر نیز باید متناسب با جایگاه فوق العاده آن باشد؛ همچنین نباید از مراکز فرهنگی عوارض گرفته شود. /924/پ202/ج

ارسال نظرات