۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۲۵۱۷۹۱
حجت الاسلام فرحزاد:

انسان بداخلاق عذاب قبر سختی را تحمل می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم راه نجات از آتش جهنم را پیروی از سیره اهل‌بیت(ع) دانست و گفت: تا جایی که می‌توانیم باید در دنیا زندگی حضرت زهرا(س) که از خوف و ترس خداوند بی‌هوش می‌شدند الگو قرار داده و شرح صدر خود را افزایش دهیم و با دیگران و خانواده بداخلاق و ناسازگار نباشیم زیرا جهنم جای انسان‌های بداخلاق است و این افراد عذب قبر سختی را تحمل می‌کنند.
حجت‌الاسلام حبيب‌الله فرحزاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام‌ حبیب‌الله فرحزاد استاد حوزه علمیه قم، امشب در حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با بیان این‌که یاد خدا به انسان شرح صدر می‌دهد و زیاده‌خواهی و حرص نا محدود آدمی را پایان داده و روح انسان را سیر کرده و او را به آرامش می‌رساند، افزود: اگر خداوند انسان را یاد نمی‌کرد انسان معدوم بود و قدم به عرصه هستی نمی‌گذاشت.

 

وی با اشاره به این‌که انسان‌هایی که شرح صدر دارند روحی بزرگ داشته و تنها در برابر خداوند سر تعظیم و سجده فرود می‌آورند، ادامه داد: خداوند خالق انسان است و تنها کسی است که بهای واقعی و قیمت حقیقی نفس و وجود آدمی را می‌داند و خودش تنها بهای جان آدمی است؛ بنابراین افرادی که خود را به غیر خدا می‌فروشند و به افرادی جهنمی نزدیک می‌شوند ضرر بسیار بزرگی کرده‌اند.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام خمینی(ره) در سخنان خود به این موضوع اشاره‌ کرده‌اند که انسان موجود زیاده خواهی است و میل به خدایی بودن دارد و دلیل این میل انسان را هم دمیده شدن و برخورد نفخه روح خداوند به انسان می‌دانند و بیان می‌کنند که دلیل قدرت‌طلبی و سلطه گری غرب هم همین روح است ولی آن‌ها راه را اشتباه رفته و خدا را در زندگی خود نادیده گرفته‌اند.

 

حجت‌الاسلام‌ فرحزاد با بیان این‌که انسان اگر با خدا هم‌نشین شود روحش سیر می‌شود و دلیل تشنگی همیشگی روحی انسان غفلت از یاد خداوند است، تصریح کرد: خداوند گمشده انسان مؤمن است و انسان مؤمنی که خداوند را اطاعت کند بهشت جایگاه او بوده و به اراده خدایی دست می‌یابد.

 

وی با اشاره به این‌که حضرت علی(ع) در نهج‌البلاغه فرموده‌اند در دنیا شنیده‌های انسان از آنچه می‌بیند بزرگ‌تر است، گفت: یعنی با شنیده ممکن است جذب یک‌چیز شود ولی بعد از مدت کوتاهی از آن چیز دل‌زده شده و به سراغ چیز دیگری می‌رود، درحالی‌که آخرت این‌گونه نیست و شنیده‌های انسان از دیده‌هایش کمتر است.

 

کارشناس رسانه ملی ادامه داد: در توضیح این سخن حضرت علی (ع) باید بگوییم که در آخرت سیری و گرسنگی معنا ندارد بلکه انسان هرگاه اراده کند سیر می‌شود و هرگاه اراده کند گرسنه همچنین در آخرت و در بهشت بدی راه نداشته و انسان برای رفتن به دستشویی و اموری از این قبیل نیاز ندارد چون نور است.

 

وی اظهار کرد: همچنین در بهشت خداوند برای زنان و مردان حورالعین‌هایی قرار می‌دهد که اگر انسان در دنیا آن‌ها را می‌دید مدهوش می‌شد درحالی‌که انسان مؤمن در بهشت صبر تحمل و نگاه به حورالعین را کسب کرده و اراده او محور است و مانند خداوند می‌توانند بر ملک بهشتی خدایی کند.

 

حجت‌الاسلام‌ فرحزاد یادآور شد: جهنم هم از آنچه می‌شنویم وحشت ناک تر است به ‌گونه‌ای که انسان با دیدن مار و عقرب‌های جهنم از خوف بی‌هوش می‌شود چه رسد به این‌که عذاب آن‌ها و نیش آن‌ها را تحمل کند؛ بنابراین تا جایی که می‌توانیم باید در دنیا زندگی حضرت زهرا(س) که از خوف و ترس خداوند بی‌هوش می‌شدند الگو قرار داده و شرح صدر خود را افزایش دهیم و با دیگران و خانواده بداخلاق و ناسازگار نباشیم زیرا جهنم جای انسان‌های بداخلاق است و این افراد عذاب قبر سختی را تحمل می‌کنند./837/پ202/ف

ارسال نظرات