۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۲۵۱۸۰۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی خطاب به زوج های جوان:

برای پرورش فرزندانی که سرباز و یار امام زمان باشند تلاش کنید

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان این که در روایات، فرزند یکی از لذت های بزرگ زندگی معرفی شده است، از زوج های جوان خواست همه تلاش خود را برای پرورش فرزندانی که سرباز و یار امام زمان(عج) باشند به کار گیرند.
قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور عصر امروز در هجدهمین مراسم ازدواج دانشجویی(همسفر تا بهشت) در حرم مطهر رضوی، گفت: زندگی برای خوردن و ازدواج تنها برای ارضای شهوت و ارزش انسان به تأمین شکم وشهوت نیست.

 

وی افزود: قداست ازدواج در اسلام به حدی است که عبادت فرد پس از ازدواج هفتاد برابر فرد مجرد ثواب دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی اظهار کرد: در احادیث آمده است که خدمت مرد به خانواده مانند جهاد در راه خداوند است اما در مورد زن آمده است که شوهرداری او، معادل خود جهاد است.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور ادامه داد: جایگاه خانواده در اسلام به حدی مهم است که انسان حتی در اوج عرفان و مناجات با معبود نیز از مسؤولیت خانواده نباید غافل شود.

 

وی، ضمن رد زن یا مرد سالاری در زندگی، گفت: در زندگی تنها حق باید سالار باشد و هر که اشتباه کرد عذرخواهی کند.

 

فرزند از لذت های بزرگ زندگی است

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با انتقاد از رواج فرزندآوری دیرهنگام در خانواده های جوان، تأکید کرد: این که برخی تصور می کنند اگر دیر بچه دار شوند بیشتر می توانند خوش بگذارنند کاملا اشتباه است؛ طبق احادیث ائمه اطهار(ع)، فرزند یکی از لذت های بزرگ زندگی است.

 

وی افزود: همچنین هیچ دلیل علمی، عقلی و تجربی وجود ندارد که فرزند زیاد، سبب عدم تربیت مناسب می شود.

 

این مفسر قرآن کریم با اشاره به زن و شوهرهایی که تنگی معیشت را دلیل پرهیز از بچه دار شدن یا افزایش تعداد فرزند بیان می کنند، خاطرنشان کرد: در اسلام، فرزند به منزله «عضُد» به معنای بازو معرفی شده است بنابراین درست نیست که فرزند را به منزله شکم و مصرف کننده بنگریم بلکه می بایست همه تلاش خود را برای پرورش فرزندانی که سرباز و یار امام زمان(عج) باشند به کار گیریم.

 

از مطالعه و رشد علمی غافل نشوید

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید براین که جوانان نباید به سطوح پایین علمی بسنده کنند، افزود: فراغت از تحصیل معنا ندارد؛ حتی پس از ازدواج هم به تحصیل خود ادامه دهید و فارغ از مدرک، برای کسب علم و رشد خود درس بخوانید. همچنین از مطالعه هفتگی آزاد غفلت نکنید.

 

رازهای زندگی شیرین و سالم

رییس ستاد اقامه نماز کشور ضمن تأکید بر پرهیز همسران از دو امر چشم چرانی و مقایسه با دیگران، گفت: اگر می خواهید زندگی شیرینی داشته باشید به قسمت خود راضی باشید، تقوا را رعایت کنید، نه در زندگی دیگران دخالت کنید و نه به دیگران اجازه دخالت در زندگی خود را بدهید.

 

وی در ادامه ضمن توصیه جوانان به قناعت، غنیمت شمردن وقت و پرهیزاز سرگرمی های بیهوده مانند تماشای فوتبال، یادآور شد: انسان هر کاری انجام می دهد نباید از چهار حالت واجب، مستحب، حل مشکل فرد و حل مشکل جامعه خارج باشد زیرا در این صورت کاری عبث خواهد بود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید بر لزوم ارتباط مستمر زوج های جوان با یک کارشناس اسلام شناس جهت پاسخ به پرسش های دینی و شبهات، تصریح کرد: اگر این کارشناس را نداشته باشید، با کوچکترین شبهه ای دین شما در معرض خطر قرار می گیرد.

 

وی با اشاره به اهمیت کسب حلال و پرهیز از لقمه حرام در زندگی، افزود: امروز سقوط اخلاقی دنیا را فرا گرفته و ما نیز متأسفانه در این سقوط با غرب همراه شده ایم؛ برای نمونه، از دیدگاه اسلام، پدر و مادر باید در کنار یا فاصله بسیار نزدیکی با فرزندان دوران سالمندی را بگذرانند اما اکنون ما با تقلید از غرب، آنان را به خانه سالمندان می سپاریم.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در پایان به زوج های جوان یادآور شد: در ایام عید نوروز از گره گشایی های اقتصادی، علمی، فرهنگی و اجتماعی در میان خانواده و اقوام غافل نشوید./930/پ202/ب5

 

ارسال نظرات