۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۵۲
کد خبر: ۲۵۱۸۱۵
نماینده قرارگاه مرکزی امام هادی بسیج کل کشور:

شهدا عامل احیای دین هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده قرارگاه مرکزی امام هادی(ع) بسیج کل کشور گفت: شهدا آیات بینه الهی، شاخص چراغ هدایت و عامل احیای دین الهی هستند که تلاوت آنها بر همه در هر زمان و مکان واجب است.
شهدا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، کاظم زبیدانی، نماینده قرارگاه مرکزی امام هادی(ع) بسیج کل کشور، پنج شنبه شب در یادواره یکصد شهید حسن آباد کاشان محدوده حوزه پنجم امام محمد باقر(ع) این شهرستان در حسینیه بقیة الله الاعظم(عج) هیات حسینی زنجیر زنان این منطقه گفت: شهدا با خصلت نورانیت معنوی دنیای پیرامون خود را نیز نو رانی و راهبری می کنند.

 

وی با تاکید بر این که شهدا از نورانیت پروردگار تغذیه می کنند و نورانیت به انسان آبرو می دهد گفت: شهدا با و یژگی حرکت در راه خدا و اقدام اختیاری انتخاب شهادت نورانیت را کسب کردند.

 

جانشین عملیات بسیج مستضعفین یاد آور شد: نورانیتی که شهدا قبل و بعد از شهدا دارند ساطع می شود و پیرامون آنها را با هدایتگری درخشان می کند.

 

کسب مقام شهود از طریق بصیرت قبل و بعد از شهادت

 

زبیدانی با اشاره به سه عالم دنیا(عالم حجاب)، برزخ (عالم مثال) و عالم آخرت(عالم شهود) افزود: رسیدن به مقام شهود قبل و بعد از شهادت از طریق بصیرت از دیگر خصلت های شهدا است.

 

وی، با تاکید بر این که شهدا بصیرت را با یاد مرگ در تزکیه نفس و تقو ا به دست آوردند گفت: ایثار در عالی ترین رتبه آن با بذل جان ‹‹الذین بذلوا مهجهم››، سابقین، مقام فنا و معامله عاشقانه با خدا در ورود به بهشت ‹‹فادخلی فی عبادی و ادخلی جنّتی›› از دیگر شاخصه های شهدا است.

 

زبیدانی در ادامه با اشاره به این که مقام مغفرت، رحمت، شفاعت، قسّسین و خواص از دیگر مقامات شهدا است گفت: مقام شفاعت فقط ویژه انبیا، علما و شهیدان است که شامل حال فامیل، بستگان، نزدیکان و محبان آنها می شود.

 

شهادت میل به بالاترین نیکی است

 

نماینده قرارگاه مرکزی امام هادی (ع) بسیج کل کشور، مقام سعادت و رستگاری شهدا را یادآو رشد و گفت: امام علی(ع) با وجود این که نخستین مسلمان و جانشین پیامبر بود تنها پس از ضربت ابن مجلم ملعون در محراب عبادت و رسیدن به مقام شهادت با قسم به خدا خود را رستگار نامید.

 

زبیدانی همچنین، شهادت به عنوان میل به بالاترین نیکی دانست و با اشاره به این که محبوبیت نزد پروردگار، مقام اولیاء الله، احبّا و اصفیای خدا از مقامات شهدا است یاد آور شد: مقام نصرت الهی برای شهدا مقامی است که از طریق آن دین خدا تا قیامت یاری و حفظ می شود.

 

وی، با اشاره به این که یاد امام حسین(ع) از طریق منبر و روضه تا کنون سبب نصرت الهی و احیای دین خدا شده است گفت: شهدا با این مقامات متعدد نقش نور و چراغ راه را دارند که سبب هدایت مردم می شوند.

 

دفن شهدای گمنام در مناطق مختلف سبب نزول خیر و برکت است

 

این مسؤول بسیج مستضعفین، با بیان این که دفن شهدا سبب طهارت و پاکی زمین می شود گفت: دفن شهدای گمنام در مناطق مختلف کشور سبب نزول خیر و برکت است.

 

زبیدانی در ادامه با تقدیر از برگزارکنندگان یادواره شهدا در منطقه حسن آباد کاشان، گفت: برگزاری این یادواره ها گامی در راستای احیای فرهنگ شهادت است.

 

وی با اشاره به این که خدا تمام گناهان شهید را به محض ریختن نخستین قطره خونش می آمرزد گفت: هر انسانی هنگام روبرو شدن با خدا مقابله، معامله و یا معاشقه می کند اما شهدا با خدا معاشقه کردند و شاهد همیشه جاوید و پر خیر و برکت تاریخ شدند.

 

شایان ذکر است، یادواره یکصد شهید محدوده حوزه پنجم امام محمد باقر(ع) کاشان در حسینیه بقیة الله الاعظم(عج) مرکز هیات حسینی زنجیر زنان منطقه حسن آباد کاشان با سخنرانی کاظم زبیدانی، جانشین معاونت مردمی و آموزش نظامی سازمان بسیج مستضعفین و مداحی ذاکر اهل بیت(ع) و جبهه جنگ حاج محسن افشاری برگزار شد./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات