۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۶
کد خبر: ۲۵۱۸۱۷
سرپرست اطلاع‌رسانی معاونت پژوهش حوزه:

سیستم آموزش حوزه‌ باید پژوهش محور شود

خبرگزاری رسا ـ سرپرست اطلاع‌رسانی معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که سیستم آموزش حوزه‌ باید پژوهش محور شود، گفت: هدف از برگزاری جشنواره سالانه مجلات و مقالات پژوهشی حوزه الگوسازی پژوهشی طلاب جوان در حوزه‌های علمیه کشور است.
پژوهش

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید موسی هاشمی، سرپرست اطلاع‌رسانی معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه، شب گذشته در محل نمازخانه مرکز مدیریت حوزه های علمیه با بیان این‌که هدف از برگزاری جشنواره سالانه مجلات و مقالات پژوهشی حوزه الگوسازی پژوهشی طلاب جوان در حوزه‌های علمیه کشور است، اظهار داشت: این جشنواره می‌کوشد که بستری مناسب را برای پژوهش و اقدامات علمی ارزشمندی طلاب فراهم کند.

 

وی افزود: استادان حوزه‌های علمیه اذعان دارند که هنگامی یک طلبه می‌تواند خروجی کار خود را عرضه بکند که بتواند آن کار و خروجی آن را بر روی کاغذی پیاده کرده و ارائه دهد.

 

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به این‌که طبیعت پژوهش آن است که یک طلبه محقق بتواند خروجی‌های تحقیقات خود را به تقریر برساند، گفت: امروز سیستم آموزش حوزه‌های علمیه را مبتنی بر پژوهش باید تنظیم کنیم.

 

سرپرست اطلاع‌رسانی معاونت پژوهشی حوزه‌های علمیه با بیان این‌که اگر در این سیستم آموزشی یک پژوهش خوب قابل‌طرح انجام شود کجا باید ارائه و عرضه شود تا دیگران از توانمندی و تجربه آن استفاده کنند، عنوان کرد: یکی از غنی‌ترین بسترهایی که می‌توان این مهم را ارائه داد همین مجلات پژوهشی مدارس است چراکه این مجلات می‌توانند آینده درخشان پژوهشی حوزه‌های علمیه را رقم بزنند.

 

وی با بیان این‌که مدیریت حوزه‌های علمیه حمایت‌های ویژه‌ای نسبت به فعالیت‌های پژوهشی طلاب دارند، گفت: بر اساس این اهداف مقدس، برنامه‌های مناسبی برای تحقق اهداف بزرگ علمی حوزه‌های علمیه تدارک دیده ‌شده است که به‌زودی نتایج آن رونمایی می‌شود./921/پ203/ی

ارسال نظرات