۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۲۵۱۸۵۵
امام جمعه آمل:

چهارشنبه سوری هیچ مبنای دینی ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه آمل با بیان این که جوانان ما مغرض نبوده و ممکن است عده ای بخواهند خرابکاری کنند که باید فرصت از آن ها گرفته شود، بیان داشت: خانواده ها باید مراقب فرزندان بوده تا این روز نیز به خوبی تمام شده و حادثه ای ایجاد نشود.
حجت الاسلام رحماني، امام جمعه آمل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمدعلی رحمانی آملی، امام جمعه آمل، امروز در خطبه های نمازجمعه آمل با بیان این که تقوا امری ارزنده ای است که باید از خدا بخواهیم تا تقوای ما ریشه دار تر شده و به شجره طوبی برسد، گفت: باید خدا را شکر کنیم که متقی بوده و در ولایت علوی هستیم که میلیاردها انسان از بیانات شیوای اهل بیت(ع) خبر نداشته که تازه دارد مقداری از این بیانات مطرح می شود ولی استکبارگران نمی گذارند این معارف به جهانیان منتقل شود.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که تلاش دشمنان در راستای اسلام هراسی، شیعه هراسی، ایران هراسی است، بیان داشت: این اقدامات آن ها دوامی نداشته و آنان از اقتدار و گسترش روزافزون اسلام هراس داشته ولی ما مدافع حق و حقیقت هستیم.


وی با تاکید بر این که اگر با تقوا بوده و در میدان مبارزه با نفس پیروز شویم به م
ا حکمت می دهند، تصریح کرد: هرکسی زمینه را آماده کند می تواند به مقامی ارزشمند دست پیدا کرده که نمونه والای آن لقمان حکیم است.

 

امام جمعه آمل ادامه داد: انسان باید همواره مراقب خود بوده که در این صورت در مسیر حکمت گام برداشته و زمینه ساز خیر و برکات می شود.


حجت الاسلام رحمانی آملی با بیان این که شجاع ترین انسان کسی است که بر خویشتن غلبه کرده و فرزندان خود را با خدا و حق آشنا کند تا آنان اسیر وسوسه ها نشوند، گفت: انسانی که کفران نعمت خدا و والدین داشته باشد گرفتار می شود.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که حضرت فاطمه الزهرا(س) از جایگاه ارزنده و والایی برخوردار است، بیان داشت: برنامه های ایام فاطمیه باید به نحوی شایسته صورت گرفته و و حرمت فاطمیه را در عید نوروز حفظ کنیم.


وی با تاکید بر این که شهدا از ارزش و مقام گرانقدر برخورد بوده و مدیون این عزیزان هستیم، تصریح کرد: اگر شهدا نبودند ما این همه عزت و عظمت نداشتیم که باید قدردان این ایثارگری ها باشیم.


امام جمعه آمل با بیان این که این بزرگواران برای عظمت دین و انقلاب حرکت کردند، افزود: باید ادامه دهنده سیره گرانقدر این عزیزان به نحوی شایسته باشیم.


حجت الاسلام رحمانی آملی با اشاره به چهارشنبه آخرسال، گفت: رسم و رسوماتی مانده است که باید نیروی انتظامی دقت و مدیریت داشته باشد تا حوادثی پیش نیاید.


عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که جوانان ما مغرض نبوده و ممکن است عده ای بخواهند خرابکاری کنند که باید فرصت از آن ها گرفته شود، بیان داشت: خانواده ها باید مراقب فرزندان بوده تا این روز نیز به خوبی تمام شده و حادثه ای ایجاد نشود./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات