۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۲۵۱۹۱۹
در مناسبت های سال جاری؛

2 هزار روحانی مبلغ به مساجد خراسان شمالی اعزام شدند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: در مجموع مناسبت های مذهبی و فرهنگی امسال افزون بر دو هزار و 400 روحانی مبلغ به مساجد این استان اعزام شدند.
حجت الاسلام روحاني نيا - مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به اقدامات انجام شده از سوی واحد اعزام مبلغ این نهاد، اظهار کرد: تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در تمامی مناسبت های مذهبی و فرهنگی اقدام به اعزام روحانیان مبلغ به مساجد شهری و روستایی این استان می کند.

 

وی با بیان این که روحانیان اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهد و نیز مدارس علمیه بومی استان خراسان شمالی برای اعزام به مساجد مناطق مختلف این استان ساماندهی می شوند، اضافه کرد: در طول سال جاری نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در مناسبت های مختلف دو هزار و 443 روحانی مبلغ و مبلغه را برای انجام فعالیت های تبلیغی و مذهبی به مساجد شهری و روستایی این استان اعزام کرده است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا افزود: از این تعداد دو هزار و 385 مورد مربوط به اعزام های عمومی روحانیان مبلغ و 58 مورد نیز مربوط به اعزام های تخصصی بوده است.

 

به گفته دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی از مجموع دو هزار و 385 مورد اعزام عمومی انجام شده در استان در سال جاری دو هزار و 45 مورد مربوط به روحانیان مبلغ و 340 مورد نیز به خواهران مبلغه اختصاص داشته است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا افزود: همچنین از 58 مورد اعزام تخصصی روحانیان به مناطق مختلف استان خراسان شمالی نیز 57 مورد مربوط به روحانیان مبلغ و یک مورد مربوط به روحانی مبلغه بوده است.

 

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین از مجموع شمار اعزام های روحانیان به مساجد استان در سال جاری دو هزار و 102 مورد مربوط به اعزام روحانیان مبلغ و 341 مورد نیز مربوط به اعزام خواهران مبلغه بوده است.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اظهار کرد: در طول سال جاری روحانیان مبلغ اعزامی از سوی نهاد تبلیغات اسلامی در مجموع 20 هزار و 537 روز فعالیت تبلیغی در روستاها و شهرهای استان داشته اند و در همین مدت نیز خواهران مبلغه چهار هزار و 608 روز فعالیت تبلیغی در مناطق مختلف استان انجام داده اند.

 

به گفته وی در سال جاری بیشترین اعزام روحانی مبلغ در شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی مربوط به شهرستان بجنورد بوده که با اعزام 682 روحانی در صدر قرار گرفته و کمترین اعزام ها نیز مربوط به شهرستان راز و جرگلان است که با اعزام 81 روحانی مبلغ در انتهای این جدول قرار دارد.

 

حجت الاسلام روحانی نیا اضافه کرد: در این مدت 138 روحانی مبلغ و مبلغه به شهرستان گرمه، 225 روحانی به شهرستان فاروج، 201 روحانی به شهرستان جاجرم، 384 روحانی به اسفراین، 471 روحانی به شیروان و 217 روحانی مبلغ و مبلغه برای انجام فعالیت های تبلیغی و مذهبی به مساجد شهری و روستایی شهرستان مانه و سملقان اعزام شده اند.

 

وی افزود: همچنین در مدت گذشته از سال جاری این روحانیان مبلغ و خواهران مبلغه در شهرستان فاروج هزار و 935 روز، شهرستان جاجرم دو هزار و 54 روز، اسفراین سه هزار و 378 روز، شیروان سه هزار و 378 روز، مانه و سملقان دو هزار و 338 روز، راز و جرگلان 459 روز و در شهرستان بجنورد نیز پنج هزار و 585 روز فعالیت تبلیغی داشته اند./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات