۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۱
کد خبر: ۲۵۱۹۲۶
کارشناس دینی:

خویشاوندی و رفاقت نباید سبب جانب داری از ناحق شود

خبرگزاری رسا ـ کارشناس دینی با اشاره به این که در قضاوت ها باید حق را در نظر بگیریم و مواردی مانند خویشاوندی و رفاقت سبب جانب داری از ناحق نشود، گفت: در قرآن آمده است افرادی که حق را زیر پا بگذارند در قیامت شکم آنها پر از آتش می شود.
عدالت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام داود رمضانی، کارشناس دینی جمعه شب در جوار مضجع حضرت سلطان محمود بن امام باقر(ع) در روستای دارالسیاده علوی کاشان، با اشاره به این که بین حق و باطل ۴ انگشت فاصله است، گفت: انسان آنچه را دیده و شنیده است، باید برای روشن شدن حق آن را بازگو کند تا حقی از کسی ضایع نشود.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) فرمود، که اگر شخصی به من توهین کند و بعد باز گردد و طلب بخشش کند، من او را می بخشم، از این رو انسان باید با روحیه بخشش و عفو به مسائل نگاه کند تا خداوند نیز بر همین اساس با بندگان خود در آخرت رفتار کند.

 

حجت الاسلام رمضانی با اشاره به این که در آیه ۱۷۳ از سوره بقره خداوند گفته است کسانی که آیات قرآن را کتمان می کنند افرادی هستند که حق را بر هر چیز بی ارزش می فروشند، گفت: گاهی اوقات انسان ها باطل را می خرند و حق را به راحتی زیر پا می گذارند.

 

وی با اشاره به این که در قضاوت ها باید حق را در نظر بگیریم و مواردی مانند خویشاوندی و رفاقت سبب جانب داری از ناحق نشود، تأکید کرد: در قرآن آمده است افرادی که حق را زیر پا بگذارند در قیامت شکم آنها پر از آتش می شود و خداوند با آنها صحبت نمی کند ضمن این که این افراد پاک از دنیا نمی روند و عذابی بزرگ در انتظار آنها خواهد بود.

 

این کارشناس دینی گفت: امام راحل در رابطه با شهید بهشتی گفت که ایشان برای ما به منزله یک امت بود که این نشان از بزرگی و جایگاه والای شهید بهشتی و ارادت امام خمینی(ره) نسبت به ایشان است.

 

حجت الاسلام رمضانی یادآور شد: آیت الله بهشتی انسانی بزرگ و ارزشمند بود که فعالیت های سیاسی ایشان برای کشور ایران ارزشمند بود، این شهید در راه اسلام مظلوم زیست، مظلوم زندگی کرد و مظلومانه هم از دنیا رفت./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات