۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۶
کد خبر: ۲۵۱۹۴۹
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی لرستان:

برگزاری برنامه ها در ایام نوروز با محوریت فاطمی صورت گیرد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با اشاره به تقارن ایام نوروز با ایام فاطمیه گفت: برگزاری برنامه ها در ایام نوروز با محوریت فاطمی صورت گیرد.
غلامي تبليغات لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام احمدرضا غلامی، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی لرستان و دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت های مذهبی، صبح امروز، در دیدار با مدیران نهادهای گوناگون استان گفت: سازمان تبلیغات اسلامی در راستای اجرای دستورات رهبر معظم انقلاب هر ساله در راستای پی گیری شعار سال این ستاد را تشکیل می دهد.

وی با اشاره به برگزاری هشتمین جلسه ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی در مناسبت های مذهبی عنوان داشت: این نشست در راستای ارزیابی فعالیت ها در جهت شعار سال و بررسی فعالیت ها در حوزه دین است.

حجت الاسلام غلامی تقارن ایام فاطمیه با ایام نوروز را اصلی اساسی دانست و افزود: باید توجه داشته باشیم برگزاری برنامه ها در ایام نوروز با محوریت فاطمی صورت گیرد.

وی با اشاره به این که مراسم عزاداری در ایام فاطمیه نخست بیشتر از پنج روز نباشد، بیان داشت: مدیران به اجرایی کردن مصوبات این نشست توجه داشته باشند.

دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی با بیان این که اعزام مبلغ در این ایام از برنامه های محوری سازمان است، اظهار داشت: در ایام فاطمیه و نوروز مبلغان در مکان های گوناگون در جمع مردم حضور خواهند داشت.

ایام فاطمیه فرصتی مناسب برای تبلیغ است

حجت الاسلام غلامی ایام فاطمیه را فرصتی مناسب برای تبلیغ دانست و خاطرنشان کرد: حضور فعال کارشناسان در فضای مجازی، صدا و سیمای استان و مطبوعات فرصتی مناسب برای تبیین و ترویج زندگی فاطمی بین مردم است.

وی با تأکید بر این که بنرها و پرچم های عزاداری باید پس از پنج روز مطرح شده از سطح شهر جمع آوری شوند، افزود: اگر به این موضوع توجه نشود جایگاه خودش را از دست می دهد.

بر اساس این گزارش در روز شهادت حضرت فاطمه(س) تجمع عزاداران در حوزه علمیه کمالیه خرم آباد برگزار می شود.

در این نشست مصوب شد، اماکن تفریحی و تاریخی استان از سوم تا هفت فروردین شؤونات را رعایت کنند.

گفتنی است، حضور روحانیان و مبلغان در اماکن تفریحی و تاریخی استان لرستان برای پاسخگویی به سؤالات شرعی و امر به معروف و نهی از منکر از دیگر مصوبات این نشست بیان شد.

همچنین هماهنگی دفتر شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان در راستای این که خطبه های نماز جمعه 29 اسفندماه جاری و هفت فروردین با محوریت سبک زندگی فاطمی برگزار شود، از دیگر مصوبات ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی عنوان شد./9459/پ203/ب2

ارسال نظرات