۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۵
کد خبر: ۲۵۱۹۸۲
استاد حوزه علمیه مازندران:

بهره گیری از فرهنگ مقاومت زمینه ساز ماندگاری جبهه حق و عدالت است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که تا مبارزه وجود دارد بی شک جان نثاری ، ایثار، شهادت و کشته شدن در راه حق و خداوند نیز خواهد بود، افزود: باید این تفکر زنده بماند تا راه حق و عدالت زنده و ماندگار باشد.
امام جمعه چمستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نور، حجت الاسلام سید احمد جباری، استاد حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع مردم و مدیران شهر چمستان با گرامی داشت روز بزرگداشت شهدا و سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) بر تاسیس بنیاد شهید در سال 58 گفت: تشکیل این نهاد و نام گذاری چنین روزی به نام روز شهدا نشانگر افق بلند و دید عرشی امام راحل و تفکر راهبردی آن امام و مقتدای شهیدان است.

 

امام جمعه چمستان تصریح کرد: اعتقاد و باور عمیق امام خمینی(ره) نیز برگرفته از مبانی دینی و روایی بود که معتقد بودند تا باطل و ظالم است حق و مظلوم در برابر آن قرار دارد و تا حق علم و پرچم در دست دارد مبارزه وجود دارد.

 

حجت الاسلام جباری با بیان این که تا مبارزه وجود دارد بی شک جان نثاری، ایثار، شهادت و کشته شدن در راه حق و خداوند نیز خواهد بود، افزود: باید این تفکر زنده بماند تا راه حق و عدالت زنده و ماندگار باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: حماسه آفرینی های شهدا در روزگار سرنوشت ساز انقلاب و دفاع مقدس ضامن بقا و حفظ عزت و آزادگی ملت ما شده است.

 

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خاطره خوش و طراوت بخش آن ها باید همیشه در ذهن، فکر، زبان و رفتار و زندگی مردم قدر شناس ما همواره باقی و بالنده باشد، گفت: شهدا مرگ را به سخره گرفتند تا ما به حقارت دنیا بخندیم.

 

امام جمعه چمستان ادامه داد: شهدا همه تعلقات را از خود بریدند و خود را مسافر آسمان کردند تا گذرگاه بودن دنیا را اثبات کنند و نهادی  افضل است برای این که شهدا از همه افضل و برتر هستند.

 

حجت الاسلام جباری با اشاره به سخنی از امام خمینی(ره)، گفت: خدمت در بنیاد شهید از هر نظر در راس خدمت ها است که باید اهتمام ارزنده ای در راستای پاسداشت مقام خانواده های معظم شهدا و جانبازان وجود داشته باشد. 

 

استاد حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که شهدا با نثار خون های پاک خود زمینه اعتلای ارزش های والای اسلامی را در جامعه فراهم کرده اند، گفت: یاد و نام شهدا برای همیشه تاریخ به یادگار خواهد ماند و سیره آنان الگوی ارزنده ای برای آیندگان خواهد شد.

 

وی با بیان این که شهدا رفتند و ما باید در راستای اهداف و آرمان های ارزنده آنان حرکت کنیم، خاطرنشان کرد: برگزاری یادواره ها و بزرگداشت مقام شهدا می تواند در زنده نگه داشتن شایسته یاد و نام این عزیزان مؤثر باشد.

 

امام جمعه چمستان با بیان این که بزرگداشت و پاسداشت مقام شهدا فرصتی برای تجدید عهد و پیمان با آرمان های والای انقلاب اسلامی است، خاطرنشان کرد: شهدا با نثار خون های پاک خود زمینه تعالی ایران اسلامی را فراهم کردند و اینک وظیفه ما است تا راه این عزیزان را ادامه دهیم./1314/پ202/ب1

ارسال نظرات