۲۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۵
کد خبر: ۲۵۲۰۰۲

برگزیدگان جشنواره علامه حلی در تبریز تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ جشنواره استانی علامه حلی در استان آذربایجان‌شرقی برگزار شد و امروز با معرفی افراد برگزیده به کار خود پایان داد.
جشنواره علامه حلي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مرتضی قربانی، معاون پژوهش، آموزش و امور حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی امروز در اختتامیه جشنواره استانی علامه حلی در تبریز اظهار داشت: این جشنواره به منظور تقویت و گسترش فرهنگ پژوهش و تولید علم در میان طلاب جوان حوزه برگزار می شود.

 


وی با اشاره به این‌که تربیت پژوهشگران و ایجاد ارتقای نگرش پژوهشگران در آموزش  طلاب و تقویت روحیه پژوهش در میان آنان و تجلیل از طلاب برتر از دیگر اهداف جشنواره علامه حلی بوده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه استقبال طلاب مدارس علمیه خواهران و برادران آذربایجان‌شرقی از این جشنواره قابل توجه بوده است.

 


دبیر جشنواره استانی علامه حلی در آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 450 اثر شامل کتاب، مقاله و پایان‌نامه به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بود، گفت: از میان این تعداد، 150 اثر به بخش داوری جشنواره راه یافتند که از این تعداد نیز پس از بررسی دقیق و داوری علمی آثار 57 اثر به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر معرفی شدند.

 


حجت الاسلام قربانی با بیان این‌که بیشترین آثار و کیفی‌ترین آثار از سوی طلاب حوزه علمیه طالبیه تبریز ارسال شده بود، افزود: از 57 اثر برگزیده، 24 اثر مربوط به طلاب مدارس علمیه برادران و 33 اثر از سوی طلاب مدارس علمیه خواهران سطح یک تا چهار استان آذربایجان شرقی بوده است.

 


معاون پژوهش، آموزش و امور حوزه های علمیه آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که هدف اصلی جشنواره علامه حلی تشویق و ترغیب طلاب جوان به نویسندگی است، خاطرنشان کرد: بر همین اساس متولیان این جشنواره از تعداد بیشتری از طلاب تقدیر و تجلیل می‌کنند.

 


وی با بیان این‌که هدف جشنواره علامه حلی معاونت پژوهشی حوزه های علمیه کشور تنها رقابت در میان طلاب نیست، خاطرنشان کرد: این جشنواره تنها به دنبال کمیت یا کیفیت کار نیست، بلکه هدف نهایی تبیین راهبرد فضای پژوهشی در مدارس علمیه استان است.

 


گفتنی است، این مراسم امروز با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و معاون پژوهشی حوزه های علمیه سراسر کشور در مرکز مدیریت حوزه های علمیه استان برگزار شد./935/پ202/ب4

ارسال نظرات