۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۲۵۲۰۷۴
با گردهمایی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس؛

همایش «یاد یاران» در فارسان برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش «یاد یاران» صبح امروز با حضور بیش از 1000 نفر از یادگاران دوران دفاع مقدس شهرستان فارسان، به میزبانی سالن ولایت این شهر برگزار شد.
شهدا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، همایش «یاد یاران» صبح امروز، با حضور بیش از 1000 نفر از یادگاران دوران دفاع مقدس شهرستان فارسان، به میزبانی سالن ولایت این شهر برگزار شد.
 
در این مراسم معنوی که به منظور آماده سازی فضای شهرستان در آستانه کنگره شهدای استان در سال آینده برگزار شد، امام جمعه فارسان و فرمانده سپاه استان اصفهان به تشریح دستاوردهای دوران دفاع مقدس و نقش شهدا در به ثمر نشستن این نظام پرداختند.
 
حجت الاسلام حسین جمالی زاده، امام جمعه فارسان، در این مراسم با تأکید بر این که برگزاری این محفل روحیات دفاع مقدس را در بین جامعه احیا می کند، تصریح کرد: برگزاری این محفل فرصتی است تا خود را بهتر ارزیابی کنیم و ببینیم به چه میزان روحیات ایثارگری و ارزش های دفاع مقدس در زندگی ما وجود دارد.
 
امام جمعه فارسان با بیان این که ‌به جنگ باید نگاه راهبردی داشت؛ چرا که جنگ سرمایه و تجربه گرانبهایی برای مدیریت دوران صلح است، اظهار داشت: اگر توانستیم از دوران دفاع مقدس الگو برداری کنیم و این الگوها را در لحظه لحظه زندگی امروز و در همه عرصه ها پیاده سازیم؛ به یقین مشکلی نخواهیم داشت.
 
این مقام مسؤول با اشاره به این که دوران دفاع مقدس، دوران درس آموزی و تحصیل بود برای کسانی که قدر آن را دانستند، افزود: مدیریت فرهنگی، اقتصادی، جهادی، اجتماعی و سیاسی که در دوران جنگ بر رزمندگان حاکم بود، بوی الهی می داد؛ به همین سبب با سخت ترین شرایط و با کم ترین امکانات، مشکلات به راحتی حل می شد و این باید الگوی امروز کشور و مردم ما قرار گیرد.
 
حجت الاسلام جمالی زاده با اشاره به تحریم های طاقت فرسای کشورهای غربی در دوران دفاع مقدس و تحت فشار گذاشتن رزمندگان ما در آن شرایط سخت، گفت: آن روز ما حتی سیم خاردار هم نداشتیم و دشمن نیز این کم ترین ها را از ما دریغ می کرد اما ایستادگی، مقاومت و توکل برخدای رزمندگان نشان داد که هیچ کدام از این موارد مهم نیستند.
 
وی با اشاره به این که جنگ تحمیلی نشان داد که اگر انسان خدا را داشته باشد، چیزی کم نخواهد داشت، افزود: آن روزها هیچ کس فکر نمی کرد که ما بتوانیم در مقابل نه یک کشور که ده ها کشور تا دندان مسلح بایستیم و این از ایمان و مدیریت جهادی آن روزهای رزمندگان نشأت می گرفت.
 
رییس حوزه علمیه شهرستان فارسان با مقایسه شرایط دوران جنگ تحمیلی و وضعیت امروز ایران اسلامی، خاطرنشان کرد: آن روز سلاح تجاوز دشمن باروت و توپ و تانک بود و امروز سلاح فرهنگی و سیاسی، رویکرد تهاجمی آن ها است.
 
این مقام مسؤول با بیان این که آن روزها برخی ها راز تمام شدن جنگ را در آتش بس یک طرفه به نفع دشمن می دیدند و امروز هم همان گروه افراد توقف انرژی هسته ای را راه حل مشکلات می دانند، تصریح کرد: باید بدانیم که هدف دشمن، اعتقادات و ارزش های این نظام است و اعمال تحریم های یک طرفه و بی شرمانه و رسمیت نشناختن انرژی هسته ای ما هم برای رسیدن به این هدف و کمک به پیشبرد برنامه های ضد دینی آن ها است./9457/پ202/ب2
ارسال نظرات