۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۲۵۲۰۹۲
مدیر کل آموزش و پرورش لرستان خبرداد؛

فعالیت بیش از 700 مبلغ در مدارس لرستان

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل آموزش و پرورش لرستان گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از 700 مبلغ در مدارس لرستان فعالیت داشتند.
اعزام مبلغين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، گودرز کریمی فر، مدیر کل آموزش و پرورش لرستان، ظهر امروز، در نشست با اصحاب رسانه خرم آباد گفت: توسعه امور پرورشی، تربیت بدنی، سلامت روحی و جسمی دانش آموزان وظایف آموزش و پرورش است.

وی با اشاره به نقش بسزای آموزش و پرورش در تربیت دینی و اجتماعی دانش آموز بیان داشت: در این راستا همکاری لازم را با حوزه های علمیه استان داریم.

کریمی فر با اشاره به حضور بیش از 700 روحانی و مبلغ در مدارس لرستان عنوان داشت: اقامه نماز جماعت در مدارس از سوی این تعداد روحانی برگزار می شود.

وی با بیان اهمیت و نقش مبلغان بین دانش آموزان افزود: برگزاری گفتمان های دینی، پاسخ‎گویی به شبهات دینی و تلاش در جهت تبیین ارزش های اسلامی بین دانش آموزان از دیگر فعالیت های این تعداد روحانی در مدارس بوده است.

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان با اشاره به تهاجم فرهنگی غرب و موضوع اسلام هراسی حضور مبلغان و تعامل حوزه و آموزش و پرورش را مسأله ای حیاتی برای مدارس بیان کرد.

وی در ادامه با اشاره به این که لرستان، استانی تمام شیعه است، خاطرنشان کرد: این افتخاری بزرگ برای استان ما است.

کریمی فر در ادامه ناهنجارهاری ها و تهاجم فرهنگی را چالشی بزرگ در جامعه امروز بیان کرد و افزود: این ناهنجاری های اجتماعی موضوعی است باید مورد توجه همه نهادهای فرهنگی قرار گیرد.

وی با بیان این که محیط خانواده، محیط بیرون و مدرسه نقش بسزایی در تربیت دینی دانش آموزان دارند، گفت: والدین در این راستا باید تلاش کنند که فرزندان خویش را بانشاط تربیت کنند.

اساس آموزش و پرورش ساختن انسان است

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان اساس آموزش و پرورش را ساختن انسان دانست و عنوان داشت: در جهت تربیت صحیح و دینی دانش آموز و مقابله با هجمه های فرهنگی باید متوجه صدای سکوت دانش آموزان شویم؛ چرا که بزرگ ترین خطر برای قشر نوجوان و جوان است.

کریمی فر نقش آموزش و پرورش را در تربیت و پرورش روح و اخلاق دانش آموزان بسیار مهم بیان کرد و خاطرنشان کرد: حضور روحانیان در مدارس و بین دانش آموزان بهترین عامل تقویت باورها و تربیت دینی دانش آموزان است.

اعزام دو هزار و 500 دانش آموز به مناطق عملیاتی جنوب

مدیر کل آموزش و پرورش لرستان در ادامه با اشاره به این که در لرستان 307 هزار دانش آموز داریم، بیان داشت: از ابتدای سال تا کنون دوهزار و 500 دانش آموز با حضور روحانیان و همکاری حوزه علمیه استان به مناطق عملیاتی جنوب اعزام شده اند.

وی تقویت ارزش ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و آشنا سازی دانش آموزان با آرمان های شهدا را مهم ترین هدف اعزام کاروان های راهیان نور بیان کرد.

کریمی فر با اشاره به برگزاری یادواره شهدای 68 دانش آموز بروجرد یادآور شد: این دانش آموزان در دوران دفاع مقدس از طریق بمباران مدرسه به شهادت رسیدند و تاکنون کسی از این حادثه خبری نداشته است.

وی عنوان داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی برگزاری یادواره شهدای دانش آموز برای نخستین بار در استان برگزار شد./9459/پ202/ب2

ارسال نظرات