۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۲۵۲۱۱۲
مدیر حوزه علمیه تبریز:

رسالت امروز حوزه پاسخ به نیازهای معرفتی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام ناصری گفت: برگزاری جشنواره علامه حلی بستر مناسبی برای شناسایی استعدادهای طلاب جوان در عرصه‌های علمی و پژوهشی است.
مدرسه علميه

حجت الاسلام صمد ناصری، مدیر حوزه علمیه تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، با بیان این‌که امسال 457 اثر به از مدارس علمیه سراسر استان به جشنواره استانی علامه حلی ارسال شده بود، اظهار داشت: این تعداد اثر نسبت به سال گذشته حدود پنج برابر افزایش یافته است.

 


حجت الاسلام ناصری با بیان این‌که از این تعداد 79 اثر خواهران و 117 اثر برادران به مرحله نهایی داوری راه یافتند، خاطرنشان کرد: در انتخاب برترین های جشنواره 33 اثر از خواهران و 24 اثر از برادران برگزیده و تقدیر شدند که نشان از سطح بالای آثار رسیده در تمامی سطوح و پایه‌های تحصیلی بوده است.

 


مدیر حوزه علمیه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این‌که وظیفه اصلی حوزه های علمیه صیانت از مرزهای عقیدتی و  ارزش های اسلامی و شیعی است، گفت: باید وظایف خود را در عرصه دانش هایی که متصدی و متولی آن هستیم با برنامه ریزی دقیق دنبال کنیم، به عبارت دیگر رسالت امروز حوزه پاسخ به نیازهای معرفتی جامعه است.

 


وی با بیان اینکه دشمنان مکتب تشیع تمام توان مادی و فکری خود را برای مقابله با ما به صحنه آورده اند، تصریح کرد: در چنین وضعیتی با تدبیر بهتر و تلاش شبانه‌روزی می توان دشمنان نظام اسلامی و مکتب تشیع را ناامید کرد، در این میان وظیفه خطیر حوزویان و روحانیت نباید مورد غفلت واقع شود.

 


حجت الاسلام ناصری با اشاره به این‌که حوزه‌های علمیه نیز به اندازه دانشگاه‌ها در تولید علم و تحول در علوم انسانی می توانند نقش‌آفرین باشند، افزود: حمایت از گروه‌های علمی و پژوهشی برای پاسخ‌گویی به نیازهای جامعه از دیگر وظایف امروز حوزه های علمیه است.

 


مدیر حوزه علمیه تبریز برگزاری جشنواره علامه حلی را بستر مناسبی برای شناسایی استعدادهای طلاب جوان در عرصه‌های علمی و پژوهشی عنوان کرد و افزود: بدون شک توجه به عرصه علم و فناوری از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی برای رسیدن به تمدن اسلامی است.

 

وی با بیان این‌که نیروهای انسانی مؤمن و متعهد از دیگر وظایف خطیر حوزه های علمیه است، گفت: باید با آموزش و تربیت درست طلاب تلاش کنیم تا به اهداف و آرمان های مورد نظر برسیم، چراکه شرط پایداری نظام کارآمدی و شرط کارآمدی موفقیت در برنامه ریزی و شرط برنامه ریزی علمی بودن و پایش صحیح است./935/ت302/ب4

ارسال نظرات