۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۲۵۲۱۲۴

فرهنگسرای قرآنی در منطقه آزاد ارس احداث می‌شود

خبرگزاری رسا ـ احداث فرهنگسرای قرآنی در منطقه آزاد ارس، دیدار مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با آیت الله شبستری و نشست هم اندیشی نهاد رهبری در پردیس فاطمه الزهرا(س) تبریز از مهم‌ترین اخبار کوتاه استان است.
محسن خادم عرب باغي، مديرعامل سازمان منطقه آزاد ارس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محسن خادم عرب باغی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس امروز در نشست شورای فرهنگی با اشاره به فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی متعدد در ارس و لزوم ارتقای سطح بهره وری و تخصص نیروهای کار در این منطقه، اظهار داشت: احداث مجتمع فنی حرفه ای در منطقه آزاد ارس برای آموزش نیروها در حوزه های تخصصی صنعتی ضروری است.

 


وی از ایجاد فرهنگسرای قرآنی مختص مسابقات کشوری و بین المللی در منطقه آزاد ارس خبر داد و افزود: علاوه بر مدارس و مساجد، این فرهنگسرا نیز محلی برای فراگیری آموزه های دینی خواهد بود، ضمن این‌که وجود حوزه علمیه بین المللی فاطمیه در این منطقه ظرفیت مطلوبی برای امور فرهنگی محسوب می شود.

 


عرب‌باغی با بیان این‌که منطقه آزاد ارس با 51 هزار هکتار مساحت دارای یک محدوده متصل در شهرستان جلفا و دو محدوده منفصل در کلیبر و خداآفرین است، خاطرنشان کرد: بنابر ارزیابی های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران، منطقه آزاد ارس پس از منطقه آزاد کیش، دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد کشور است.

 


مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس با بیان این‌که بهره‌مندی از تمامی ظرفیت‌های موجود در استان برای تحقق اهداف و برنامه‌های شورای فرهنگی منطقه لازم و ضروری است، افزود: مجاورت منطقه آزاد ارس با کشورهای همسایه شمال‌غرب ایران اسلامی، اهمیت و ضرورت کار فرهنگی را بیش از پیش نمایان می کند.

 


همچنین نصرت الله شادنوش، مدیر فرهنگی و آموزشی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد گفت: تشکیل شورای فرهنگی در ارس نوید بخش آینده روشن فرهنگی و نشانگر توجه به موضوع فرهنگ در این منطقه است، با تشکیل این شورا گام های خوبی برای تحقق جامعه نمونه در این منطقه برداشته شود.

 


وی هدف از تشکیل شورای فرهنگی و آموزشی را دست یابی به یک مسیر اثرگذار در فرهنگ و آموزش منطقه دانست و افزود: تشکیل این شورا باید در راستای دست یابی به این اهداف باشد، امروز نیازمند همکاری و همفکری تمام اعضای شورای فرهنگی منطقه آزاد ارس در پیشبرد اهداف تعیین شده هستیم.

 


شادنوش گفت: فعالیت دانشگاه ها، حوزه‌های علمیه و مراکز آموزشی مختلف در منطقه آزاد ارس مزیت خوبی برای ارتقای سطح علمی و تخصصی در این منطقه است و نظرات و تجربیات فعالان فرهنگی برای ارائه راهکارهای توسعه فعالیت های آموزشی فرهنگی بسیار مفید می باشد.

 


دیدار مدیران مرکز خدمات حوزه های علمیه آذربایجان شرقی با آیت الله شبستری

 


مدیر و کارمندان مرکز خدمات حوزه‌های علمیه استان آذربایجان شرقی با آیت الله محسن مجتهدشبستری نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز دیدار و گفتگو کردند.

 


حجت الاسلام موسوی، مدیر مرکز خدمات استان در این دیدار ضمن تقدیر از حمایت‌های آیت الله شبستری از برنامه‌ها و فعالیت‌های حوزه های علمیه، گزارش از فعالیت‌های مرکز ارائه کرد و اظهار داشت: رویکرد جدید مرکز خدمات در ارائه خدمات فرهنگی است و در این خصوص نیازمند راهنمایی‌های نماینده ولی فقیه در استان هستیم.

 


همچنین آیت الله مجتهد شبستری ضمن ابراز خرسندی از دیدار با کارمندان مرکز خدمات استان گفت: در خصوص مسائل فرهنگی کمال همکاری را با شما خواهیم داشت، چراکه ماهیت فعالیت‌ روحانیت و حوزه‌های علمیه ترویج فرهنگ و معارف اسلامی در سطوح مختلف است.

 


نشست نهاد رهبری دانشگاه‌های استان در پردیس فاطمه الزهرا تبریز


نشست هم اندیشی نهاد رهبری دانشگاه‌های استان به منظور آشنایی هر چه بیشتر اساتید با اهداف و برنامه های نهاد رهبری، با حضور حجت الاسلام خدیوی مسؤول نهاد رهبری دانشگاه‌های استان، پیرسمساری سرپرست پردیس فاطمه الزهرا(س)، حجت الاسلام جلیلی مسؤول نهاد رهبری پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان در تبریز برگزار شد.

 


حجت الاسلام خدیوی، در این نشست با اشاره به اهمیت ارایه تعریف جامع از کار فرهنگی در دانشگاه‌ها اظهار داشت: اساتید باید از فرصت کلاس های درسی برای فرهنگ سازی در کنار تحصیل استفاده کنند، تا دانشجویان با فرهنگ غنی اسلامی تربیت شوند.

 


همچنین حجت الاسلام جلیلی، مسؤول نهاد رهبری پردیس های دانشگاه فرهنگیان استان با اشاره به جایگاه والای معلم، گفت: بهترین استاد در ابعاد مختلف زندگی دانشجویان ایجاد انگیزه می کند و در ابعاد سیاسی٬ اعتقادی ٬ فرهنگی و اجتماعی به دانشجویان انگیزه لازم را منتقل می کند.

 


پیرسمساری، سرپرست پردیس فاطمه الزهرا(س) نیز با اشاره به اهمیت فعالیت های نهاد رهبری  در دانشگاه‌ها گفت: پیگیری مطالبات مقام معظم رهبری از دانشگاهیان با نگاه ویژه به جنگ نرم دشمنان و کرسی های آزاد اندیشی و توانمند سازی نیروهای ارزشی دانشگاه، از مهم‌ترین محورهای فعالیت نهاد رهبری در دانشگاه است.

 


وی در ادامه با اشاره به ضرورت رصد مستمر فرصت ها و تهدیدها و تحولات فرهنگی٬ افزود: اهتمام جدی به وحدت حوزه و دانشگاه و توجه ویژه به اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه از سوی نهاد رهبری٬ از اولویت های برنامه های این مرکز محسوب می شود./935/پ203/ب4

ارسال نظرات