۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: ۲۵۲۱۶۰
آیت الله حسینی بوشهری:

خروجی کار حوزویان در اقتصاد مقاومتی قابل اطمینان است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور با بیان این که متأسفانه خام فروشی نفت محور اقتصاد قرار گرفته است، گفت: باید تفکر کرد تا کشورهای بدون نفت چگونه خود را اداره می کنند، تا زمانی که دولت ها به این جمع بندی نرسند که می توان از راه هایی همانند صرفه جویی و جلوگیری از اسراف کشور را اداره کرد، تذکرات موردی به مردم بی فایده است.
آيت الله حسيني بوشهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری مدیر حوزه های علمیه کشور عصر امروز در دیدار اعضای مرکز راهبردی مطالعات اسلامی اقتصاد مقاومتی با حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفت: اعضای این مرکز با توجه به تأکیدات رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید در زمینه اهمیت اقتصاد مقاومتی تصمیم به فعالیت در این موضوع دینی، اسلامی و قرآنی گرفتند.

 

وی افزود: در مسأله اقتصاد مقاومتی حضور فضلای حوزوی بسیار حائز اهمیت است، در حقیقت حضور طلاب ادای دین آنها در یکی از مسائل مهم کشور بوده که بخش قابل توجهی از نظام و انقلاب در گرو بهبودی اقتصاد مقاومتی است.

 

امام جمعه قم با بیان این که شکوفایی اقتصاد مقاومتی سبب تثبیت انقلاب اسلامی می شود، اظهار داشت: در کنار مسأله اقتصاد مقاومتی، پرداختن به مسأله فرهنگ نیز بسیار مهم است، در همین راستا دو مجموعه حوزوی طراحی شد تا مطالعات عمیق و راهبردی در زمینه اقتصاد مقاومتی و فرهنگ داشته باشند.

 

وی ادامه داد: اعضای این مرکز افزون بر سواد حوزوی در مسائل دانشگاهی نیز از آگاهی بسیار خوبی برخوردار هستند، از همین رو این افراد در مسائلی که درباره اقتصاد روز و اقتصاد اسلامی مطرح می شود اشراف داشته و سر رشته دارند.

 

آیت الله حسینی بوشهری با بیان این که توصیه و نکات مراجع دستاوردی برای ادامه فعالیت در مسیر اقتصاد مقاومتی است، ابراز داشت: امروزه بخش هایی که در دولت کار اقتصاد را پیگیری می کنند اگر بدون نگاه حوزوی به کار خود ادامه بدهند ممکن است که سر و صورتی پیداکنند اما این کار اقتصادی متناسب با نظام اسلامی نخواهد بود.

 

وی با اشاره به این که خروجی کار حوزویان در مسائل اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی قابل اطمینان است، عنوان کرد: کاری که تحت نظر فقها و فضلای حوزوی با در نظر گرفتن دیدگاه مراجع صورت می گیرد به یقین حائز اهمیت است.

 

مدیر حوزه های علمیه کشور خاطرنشان کرد: دلیل این که امروزه دنیا اقتصاد ایران را به چالش می کشد و تهدید به تحریم اقتصادی می کند، نفت محور بودن اقتصاد ایران است؛ در مسائل اقتصادی تکیه بر مردم کم شده است.

 

وی با بیان این که متأسفانه خام فروشی نفت محور اقتصاد قرار گرفته است، گفت: باید تفکر کرد تا کشورهای بدون نفت چگونه خود را اداره می کنند، تا زمانی که دولت ها به این جمع بندی نرسند که می توان از راه هایی همانند صرفه جویی و جلوگیری از اسراف کشور را اداره کرد، تذکرات موردی به مردم بی فایده است./1323/پ202/ج

ارسال نظرات