۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۰
کد خبر: ۲۵۲۱۷۳
سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اوقاف استان اصفهان:

۲۲ هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن سال ۹۳ استان اصفهان شرکت کردند

خبرگزاری رسا ـ سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان گفت: در سال جاری حدود ۲۲ هزار نفر در طرح ملی حفظ قرآن کریم و حدود ۱۵ هزار نفر در آزمون شفاهی و کتبی این طرح در استان اصفهان شرکت کردند که این آمار یک رکورد محسوب می شود.
حجت‌الاسلام حسن اميري همايش توجيهي آموزشي مديران مراکز فرهنگي قرآني و هيئت امناي بقاع متبرکه شمال استان اصفهان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت‌الاسلام حسن امیری، سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، شامگاه یکشنبه در همایش توجیهی آموزشی مدیران مراکز فرهنگی قرآنی و هیأت امنای بقاع متبرکه شمال استان اصفهان در سالن اجتماعات کتابخانه آستان حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) مشهد اردهال کاشان، اظهار امیدواری کرد، با برگزاری این همایش ها و تلاش و کوشش خادمان بقاع، بتوانیم در قالب طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی، در نشر مکتب اهل بیت(ع) و مکتب فاطمی فعالیت های مفیدی را در سال 94 داشته باشیم.

 

وی افزود: تهاجمات فرهنگی دشمن روز به روز در حال افزایش است، از این رو تلاش ما در عرصه فرهنگی نیز باید بیشتر شود تا بتوانیم با تهاجمات دشمن مقابله کنیم.

 

حجت الاسلام امیری با اشاره به این که ما با داشتن اهل بیت(ع) و توسل به آن بزرگان و تلاش مستمر خود می توانیم در مقابل دشمن پیروز شویم، یادآور شد: کشور ایران در دوران جنگ تحمیلی با اندک امکانات توانست در مقابل دشمن بایستد و امروز نیز می توانیم در جنگ نرم با توکل به خدا و توسل به اهل بیت(ع) پیروز باشیم.

 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استان اصفهان گفت: برگزاری این همایش در جوار مضجع حضرت سلطان علی بن امام باقر(ع) که به عنوان اولین امام جمعه و شهید اهل بیت در ایران، از جایگاه ویژه ای برخوردار است که می تواند دلیلی باشد تا کارایی این جلسه افزایش دهد.

 

رکورد استان اصفهان در اجرای طرح ملی حفظ قرآن کریم در سال 93

 

وی با اشاره به این که در این همایش نمایندگانی از بقاع متبرکه شهرستان های شمال استان اصفهان حضور پیدا کرده اند، گفت: طرح آرامش بهاری سال 93 استان اصفهان از جایگاه ویژه ای در کشور برخوردار بود که این موفقیت ها با همت و تلاش خدمتگزاران بقاع متبرکه محقق شده است.

 

به گفته وی، همه این برنامه ها برای این است که مردم با حضور خود در بقاع متبرکه بهره مند شوند، از این رو سال 94 را باید با عزم جدی شروع کرد تا کیفیت و کمیت کارها را افزایش دهیم.

 

وی یادآور شد: در سال جاری حدود 22 هزار نفر در طرح حفظ قرآن کریم و حدود 15 هزار نفر در آزمون شفاهی و کتبی این طرح در استان اصفهان شرکت کردند که این آمار یک رکورد محسوب می شود.

 

وی با اشاره به این که انتقادهایی به طرح ملی حفظ قرآن کریم وارد است، افزود: برخی از مسؤولان بقاع متبرکه به این طرح توجه مناسبی نداشتند، چراکه این طرح یک برنامه مستمر در راستای فرمایشات رهبر معظم انقلاب است که  معظم له فرمود، باید 10 تا 15 میلیون حافظ قرآن تربیت شوند تا در هر خانواده ایرانی یک حافظ وجود داشته باشد.

 

حجت الاسلام امیری گفت: سهمیه استان اصفهان در سال 94 در رابطه با طرح ملی حفظ قرآن کریم، 24 هزار نفر است که باید مراحل ثبت نام و آموزش در این زمنیه در بقاع متبرکه انجام شود، از این رو در استان اصفهان از 10 هزار زندانی، 2 هزار نفر در این طرح شرکت کرده اند تا از برکات معنوی و مادی آن بهره مند شوند.

 

حفظ قرآن کریم باید در جوار امامزادگان انجام شود

 

سرپرست معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره اوقاف استان اصفهان با تأکید بر این که حفظ قرآن کریم باید در جوار امامزادگان انجام شود، افزود: امروز حفظ قرآن کریم یکی از مسائل مهم اسلام است که اگر امامزادگان در قید حیات بودند، خود در این زمینه فعالیت می کردند.

 

به گفته وی، هفت ویژه برنامه خاص فرهنگی در بقاع متبرکه انجام می شود که امسال به دلیل همزمانی ایام عید نوروز و ایام فاطمیه، طرح آرامش بهاری و سوگواره یاس نبوی با یکدیگر ادغام شده است.

 

وی با اشاره به این که ایام فاطمیه امسال باید پررنگ، مفید و خلاصه در طول 5 روز از دوم فروردین آغاز و در ششم فروردین پایان داده شود، گفت: هدف جلوگیری از بی حرمتی به مراسم فاطمیه است که بقاع متبرکه شمال استان اصفهان به دلیل قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب کشور، میزبان زائران بسیاری خواهد بود.

 

وی تأکید کرد: مراسم شام غریبان حضرت فاطمه زهرا(س) را باید با شکوه خاصی برگزار کرد که این مراسم با حضور سادات مناطق همراه خواهد بود تا بتوانیم شام غریبان را در خور آن بزرگوار برگزار کنیم.

 

حجت الاسلام امیری با اشار به این که همایش توجیهی و آموزشی به تفکیک مناطق شمال، غرب، شرق و جنوب استان اصفهان برگزار می شود، گفت: مدیران مراکز فرهنگی قرآنی با همکاری شورای فرهنگی قرآنی بقاع، باید با برنامه ریزی انجام شده و اجرای ۷ برنامه ویژه بقاع، بتوانند در فعالیت فرهنگی بازدهی مناسبی داشته باشند./1307/پ202/ب4

ارسال نظرات