۲۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۲۳:۳۳
کد خبر: ۲۵۲۱۸۸
در حرم رضوی تبیین شد؛

سیاست و هنر شیطان در گمراه کردن انسان

خبرگزاری رسا ـ مدیر مؤسسه راهبری حق پژوهی در حرم مطهر رضوی گفت: سیاست شیطان در گمراه کردن انسان گام به گام است و در این راه بسیار هنرمندانه عمل می کند.
حجت الاسلام مرتضي امين نيا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام مرتضی امین نیا، مدیر مؤسسه راهبری حق پژوهی شب گذشته در حرم مطهر رضوی با بیان این که «کینه» قدم اول شیطان برای گمراهی انسان است، گفت: انسان با بخشش و گذشت می تواند حس انتقام جویی و کینه را در خود فروبرد و بر شیطان غلبه کند.


وی تصریح کرد: سه گروه افراد از معیشت ندارند؛ کینه دل ها که همیشه در مقام انتقام هستند شادی و نشاط در زندگی ندارند، حسودان هیچ وقت آرامش ندارند و سوم کسانی که سوءالحسن دارند و بداخلاق هستند و گاهی فحاشی هم می کنند.


حجت الاسلام امین نیا افزود: نبی مکرم اسلام(ص) فرموده اند دو گروه در بهشت در کنار من هستند: خوش اخلاق ترین مردم و کسانی که بیشتر حامی خانواده خود هستند؛ مؤمن کسی است که طبق نظر و میل خانواده اش البته در چارچوب احکام الهی رفتار کند.


مدیر مؤسسه راهبری حق پژوهی هم چنین گفت: زنان بهشتی سه ویژگی دارند؛ بر ندری شوهر خویش تحمل کند، بدخلقی شوهرش را تحمل کند و مهریه اش را بر شوهرش ببخشد.


وی با بیان این که دومین گام شیطان «تدریج» است، تصریح کرد: سیاست شیطان در گمراه کردن انسان گام به گام است و در این راه بسیار هنرمندانه عمل می کند در واقع شیطان از کم شروع می کند اما به کم ختم نمی کند.


حجت الاسلام امین نیا با بیان این که اگر شیطان موفق شود دو عامل «یاد خدا» و «نماز» را از انسان بگیرد او را رها می کند، افزود: با گرفتن «یاد خدا» از انسان، او را مشغول معصیت، لهو و لعب می سازد، نماز ستون دین، ملاک و معیار پذیرفتن اعمال، حق الله اکبر است یعنی حق خدا از همه بزرگتر است و باید انسان این حق را ادا کند.


وی سومین گام شیطان را «تزیین» عنوان کرد و گفت: شیطان به گناه زینت داده و آن را نزد انسان زیبا جلوه می دهد که حاصل آن از بین رفتن قبح برخی گناهانی است که امروز شاهدش هستیم و ارتکاب آن در جامعه بسیار عادی و طبیعی شده است.


مدیر مؤسسه راهبری حق پژوهی ادامه داد: «تسویف» چهارمین گام شیطان برای گمراهی انسان است؛ منظور از تسویف به تأخیر انداختن امور عبادی و معنوی است./1308/پ202/ب4

ارسال نظرات