۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶
کد خبر: ۲۵۲۲۰۵
در آستانه سال جدید؛

156 امامزاده خراسان شمالی غبارروبی و عطرافشانی شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی گفت: در آستانه فرا رسیدن سال جدید 156 امامزاده ثبت شده در استان از سوی مردم و مسؤولان غبارروبی و عطرافشانی شد.
حجت الاسلام سهرابي - مديرکل اوقاف و امور خيريه خراسان شمالي

حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به دهه پایانی اسفندماه، موعد غبارروبی امامزاده ها و اماکن مقدس، اظهار کرد: در این راستا با توجه به فرا رسیدن ایام نوروز و سال جدید 156 امامزاده موجود و ثبت شده در شهرستان های هشت گانه این استانبا حضور مردم و مسؤولان نظافت، غبارروبی و عطرافشانی شدند.

 

وی اضافه کرد: در این برنامه افزون بر نظافت و آماده سازی زمینه حضور مسافران و زائران در امامزاده های استان، تمهیدات و مقدمات لازم برای اجرا و برگزاری برنامه ها و مسابقات فرهنگی نیز در بقاع متبرک شاخص استان فراهم شود.

 

حجت الاسلام سهرابی افزود: در این راستا همچنین با نظارت انجام شده از سوی دفتر فنی و اداره بهره وری نهاد اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امامزاده های شاخص و بین راهی استان از نظر امکانات رفاهی مورد بازدید و ارزیابی قرار گرفته و کاستی های رفاهی و خدمات عمومی به منظور استفاده زائران و مسافران مرتفع شد.

 

به گفته وی افزون بر این دفترچه هایی حاوی آدرس و مشخصات امامزاده های شاخص و بین راهی استان و نیز خدمات و امکاناتی که در این اماکن مقدس به مسافران و زائران ارائه می شود، تهیه شده که با همکاری هلال احمر در بدو ورود به استان در اختیار مسافران و زائران قرار داده می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: همچنین با توجه به این که بسیاری از مسافران در لحظه تحویل سال نو در سفر هستند، آیین تحویل سال نو با کیفیت مناسب در جوار امامزاده های بین راهی استان برگزار می شود و مسافران و زائران می توانند با حضور در این امامزاده ها، سال جدید خود را در این اماکن مقدس آغاز کنند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: بسیاری از مردم مؤمن و معتقد ایران اسلامی علاقه دارند لحظه تحویل سال را در جوار حرم مطهر امام رضا(ع) باشند اما به دلیل این که امکان حضور همه این افراد در لحظه تحویل سال در حرم رضوی میسر نیست، شماری از مردم حضور در حرم امامزاده های مسیر مشهد مقدس را برای تحویل سال نو انتخاب می کنند.

 

به گفته وی در عید سال 93 نیز این طرح در امامزاده های شاخص و بین راهی خراسان شمالی برگزار شد که حضور پرشمار زائران و مسافران به ویژه در حرم مطهر حضرت سیدعباس بن موسی بن جعفر(ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا(ع)، حرم مطهر حضرت حمزه رضا(ع) شیروان و امامزاده محمد(ع) آشخانه، مرکز شهرستان مانه و سملقان در این استان چشمگیر بود.

 

حجت الاسلام سهرابی با اشاره به این که آئین تحویل سال نو در حرم مطهر حضرت سیدعباس(ع) بجنورد به صورت مستقیم از صدا و سیمای خراسان شمالی(شبکه اترک) پخش می شود، افزود: این برنامه از ساعت 10 شب شنبه تا ساعت چهار صبح روز بعد به صورت ویژه در این مکان مقدس برگزار و پوشش تلویزیونی خواهد شد.

 

به گفته وی در مجموع آیین تحویل سال نو در 29 امامزاده شاخص و بین راهی شهرستان های مختلف استان خراسان شمالی با محوریت روحانیان اعزامی از حوزه های علمیه قم و مدارس علمیه بومی استان برگزار می شود.

 

گفتنی است، در استان خراسان شمالی که در مسیر تردد زائران حرم علی بن موسی الرضا(ع) و گردشگران شمال کشور واقع شده، 156 امامزاده و بقعه متبرکه ثبت شده وجود دارد./9314/ت302/ب4

ارسال نظرات