۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۲۵۲۲۲۰

مشارکت بسیج طلاب آذربایجان شرقی در اردوهای راهیان نور

خبرگزاری رسا ـ مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی گفت: بسیجیان پایگاه های مقاومت مدارس علمیه استان در برگزاری اردوهای راهیان نور سراسر استان مشارکت خواهند داشت.
راهيان نور

حجت الاسلام محرم نجفی سرایی، مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت: همزمان با ایام فاطمیه و نوروز 1394 این سازمان بیش از 100 طلبه و روحانی بسیجی را به همراه کاروان های راهیان نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می کند.

 


وی با اشاره به مشارکت مدارس علمیه خواهران و برادران استان در این طرح خاطرنشان کرد: این روحانیان در دو مرحله همراه کاروان های دانش آموزی به مناطق عملیاتی کشور عازم شدند که تعدادی از اعزام شدگان به اردوی راهیان نور را خواهران بسیجی طلبه تشکیل داده بودند.

 


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان آذربایجان شرقی با اشاره به چگونگی فعالیت طلاب و روحانیان بسیجی در کاروان های راهیان نور گفت: پاسخگویی به شبهات دینی، برگزاری آئین های عبادی و معنوی، تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطره گویی، بیان احکام و برگزاری مسابقات فرهنگی و معنوی از مهمترین وظایف روحانیان اعزامی است.

 


وی در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت پایگاه مقاومت بسیج طلاب در تمامی مدارس علمیه خواهران و برادران استان خبر داد و گفت: طرح صالحین در پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج طلاب و روحانیان استان نیز اجرا می شود که در زمان حاضر 90 درصد روحانیان و طلاب آذربایجان شرقی عضو بسیج هستند.



حجت الاسلام نجفی‌ سرایی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که پایگاه های مقاومت استان را به کتب علمی و مذهبی تجهیز شده است، افزود: صدها جلد کتب مذهبی و علمی به کتابخانه های پایگاه های مقاومت بسیج استان اهدا شده است، ضمن این‌که صدها عنوان لوح فشرده با موضوعات اجتماعی، سیاسی، روان شناسی و مذهبی از مباحث اساتید برجسته حوزوی تهیه و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

 


مسؤول سازمان بسیج طلاب و روحانیان سپاه عاشورای آذربایجان شرقی در ادامه از اعزام طلاب بسیجی به اردوهای هجرت به اقصی نقاط محروم استان خبر داد و اظهار داشت: این اردوها با هدف محرومیت زدایی شکل گرفته است، افزون بر این پاسخگویی به مسایل دینی و شبهات ماموریت دیگر طلاب بسیجی در اردوهای هجرت است.

 


وی در پایان برگزاری اردوهای راهیان نور و اعزام طلبه ها در کاروان های دانش آموزی، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و مذهبی مانند مسابقه وهابیت و عرفان های نوظهور، جشنواره های فرهنگی و ورزشی، گردهمایی بسیج طلاب و روحانیان استان، شب خاطره دفاع مقدس با حضور رزمندگان، ایثارگران و آزادگان روحانی، نشست های اخلاقی، بصیرتی و سیاسی و اردوهای جهادی در مناطق محروم را از جمله برنامه های امسال این سازمان برشمرد./935/ت302/ب4

ارسال نظرات