۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۲
کد خبر: ۲۵۲۲۳۲
با حضور آیت الله مجتهدشبستری؛

نخستین امام جمعه بخشایش معرفی شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم معارفه نخستین امام جمعه جدید بخشایش از توابع استان آذربایجان شرقی با حضور آیت الله مجتهدشبستری در مسجد جامع این شهر برگزار شد.
معارفه امام جمعه بخشايش معارفه امام جمعه بخشايش معارفه امام جمعه بخشايش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم معارفه نخستین امام جمعه جدید بخشایش اظهار داشت: نماز جمعه نماد وحدت امت اسلامی است، بنابر این باید با حضور پرشور در این آئین عبادی و سیاسی دشمنان را ناامید کنیم.

 


وی با بیان این‌که تمام تلاش دشمنان تعطیلی این فریضه عبادی و سیاسی است، خاطرنشان کرد: یادخدا، دعوت به تقوا، وحدت و انسجام مسلمانان از مهم‌ترین فواید حضور در نماز جمعه است، افزون بر این‌که روشنگری و بصیرت‌افزایی نسبت به تحولات روز جامعه و جهان اسلام نیز مورد توجه ائمه جمعه می باشد.

 


حجت الاسلام تقی‌زاده با اشاره به این‌که هم اکنون در حدود 30 نقطه استان آذربایجان شرقی نماز جمعه با حضور پرشور مردم اقامه می شود، گفت: نمازهای جمعه بهترین فرصت برای آگاهی از مواضع دشمنان اسلام محسوب می شوند، انتظار داریم همه اقشار حضور بابصیرت و معنوی در نمازهای جمعه داشته باشند.

 


وی با بیان این‌که اقامه نماز جمعه، بنیان نهادن سنگر مستحکم اسلام است و ذکر و نام خدا موجب قوت قلب برای مسلمانان و موجب هراس دشمنان انقلاب می شود، افزود: برگزاری نماز جمعه در 800 شهر کشور، نشانه اهمیت این فریضه الهی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

 


مسؤول شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان آذربایجان‌شرقی با تأکید بر این‌که آئین عبادی سیاسی نماز جمعه سنگر امت اسلامی در مقابله با فتنه‌های دشمنان محسوب می شود، خاطرنشان کرد: علیرغم تلاش بی وقفه دشمنان نظام اسلامی باید اعلام کنیم که برگزاری این آئین تعطیل‌بردار نیست و امروز افتخار می کنیم که به برکت انقلاب اسلامی در دورترین نقاط کشور نیز نماز جمعه برپاست.

 


بنابر این گزارش، مراسم معارفه امام جمعه بخشایش با حضور نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، مسؤول دفتر نمایندگی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان، مشاور استاندار آذربایجان‌شرقی در امور روحانیت، روحانیان، شورای اسلامی، شهردار، خانواده های معظم شهدا و جمعی از مسؤولان ادارات برگزار شد.

 


گفتنی است، در پایان این مراسم، حجت الاسلام عبدالغفار غفاری با حکم حجت الاسلام تقوی رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور به عنوان نخستین امام جمعه شهر بخشایش از توابع استان آذربایجان شرقی انتخاب و معرفی شد.

 


حجت الاسلام غفاری از مؤسسان حوزه علمیه حضرت ولی‌عصر(عج) شهرستان هشترود بوده که بیش از 15 سال به عنوان مدیر این مرکز علوم اسلامی فعالیت کرده است./935/پ202/ب4

ارسال نظرات