۲۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۲۵۲۲۴۴
در سال 93؛

500 گفتمان دینی در خراسان شمالی به همت نهاد تبلیغات اسلامی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی گفت: در سال 93 در مجموع 504 گفتمان دینی به همت نهاد تبلیغات اسلامی استان در حوزه های علمیه، مدارس و دانشگاه های خراسان شمالی برگزار شد.
حجت الاسلام روحاني نيا مديرکل تبليغات اسلامي خراسان شمالي

حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، با اشاره به برگزاری 504 گفتمان دینی در مدارس، حوزه های علمیه و دانشگاه های شهرستان های هشت گانه استان خراسان شمالی در طول سال 93، اظهار کرد: این گفتمان ها به همت نهاد تبلیغات اسلامی استان و با مشارکت مراکز فوق در راستای ترویج آموزه های دینی در جوامع هدف دانش آموزی، دانشجویی و طلاب برگزار شده است.

وی با بیان این که محوریت و ارائه مطالب در گفتمان های دینی مزبور بر عهده روحانیان و اساتید برگزیده استانی و کشوری بوده است، افزود: این گفتمان ها در موضوعات مختلفی از جمله حجاب و عفاف، مهارت های زندگی، آسیب های اجتماعی، دین و زندگی، جنگ نرم، احکام و پاسخگویی به شبهات دینی، مهدویت و انتظار، سبک زندگی اسلامی، ماهواره و آسیب‌های مخرب آن در زندگی اجتماعی، ازدواج، بصیرت عاشورایی، امام و انقلاب، ولایت فقیه، قرآن و اهل‌بیت(ع)، امام شناسی و ... برگزار شده است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار کرد: در جریان برگزاری این گفتمان های دینی موضوعات برنامه بر اساس نیازهای روز جامعه انتخاب می شد تا ضمن جذابیت، پاسخ گوی سؤالات و شبهات نسل جوان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیز باشد.

وی تحول در جوانان با بهره گیری از تأثیرگذارترین شیوه های تبلیغی، نهادینه کردن الگوی تفکر و اندیشه ورزی اسلامی در جامعه، انجام مباحثه و گفتمان های علمی و دینی در موضوعات مختلف در راستای تحقق تمدن نوین اسلامی، ایجاد فضای گفت و گو و توسعه محافل بحث و انتقادی سالم و نیز معرفی هویت دینی و تعمیق دین آگاهی ها و باورهای اعتقادی جوانان را از جمله اهداف برگزاری گفتمان های دینی در محیط مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه عنوان کرد.

به گفته حجت الاسلام روحانی نیا در سال جاری اغلب گفتمان های دینی نهاد تبلیغات اسلامی استان در مدارس و آموزشگاه های خراسان شمالی برگزار شده به گونه ای که از مجموع 504 گفتمان دینی برگزار شده در سال جاری در استان 320 جلسه آن در مدارس دخترانه و پسرانه شهرستان های هشت گانه خراسان شمالی و 184 مورد آن نیز در دانشگاه ها و حوزه های علمیه استان برگزار شده است.

وی با بیان این که از مجموع 320 گفتمان دینی برگزار شده در مدارس استان خراسان شمالی تعداد 60 مورد در شش ماهه نخست سال برگزار شده است، اضافه کرد: در شش ماهه پایانی سال نیز نهاد تبلیغات اسلامی استان260 گفتمان دینی در آموزشگاه های استان برگزار کرده است.

دبیر ستاد ساماندهی شؤون فرهنگی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در مجموع گفتمان های دینی برگزار شده در استان در سال 93 تعداد کل دانش آموزان شرکت کننده در این برنامه ها بیش از 16 هزار نفر برآورد شده است.

حجت الاسلام روحانی نیا خاطرنشان کرد: همچنین در جریان برگزاری گفتمان های دینی دانشگاهی و حوزوی نیز برآورد شده حدود 11 هزار دانشجو و طلبه استان خراسان شمالی در این گفتمان ها شرکت کرده اند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی با اشاره به افزایش شمار گفتمان های دینی برگزار شده در استان در سال 93 به نسبت سال 92، اظهار کرد: پارسال در مجموع 470 گفتمان دینی در خراسان شمالی برگزار شد که از این تعداد افزون بر 300 گفتمان دینی مربوط به مدارس و 167 گفتمان نیز در سطح دانشگاه ها و حوزه های علمیه استان خراسان شمالی برگزار شده بود.

گفتنی است، در استان خراسان شمالی در سال تحصیلی جاری در مجموع هزار و 300 طلبه و روحانی خواهر و برادر در 15 حوزه علمیه شهرستان های مختلف این استان در سطوح یک، دو و سه به تحصیل علوم دینی مشغول هستند.

همچنین امسال افزون بر 40 هزار دانشجوی دختر و پسر در 37 مرکز آموزش عالی و حدود 168 هزار دانش آموز نیز در دو هزار مدرسه استان خراسان شمالی مشغول تحصیل هستند./9314/ت303/ب

ارسال نظرات